حساب کاربری بنیانگذار و مدیر عامل توییتر برای دقایقی هک شد ، مروری بر همه اطلاعاتی که درباره هویت هکرها داریم ، گروهی نژاد پرست یا متقلب؟

به گزارش راه ساری، گروهی از هکرها حساب کاربری بنیانگذار و مدیر عامل توییتر را هک کردند این اتفاق چندان طولی نکشید و ساعاتی بعد توییتر رسما بازپس گیری و ایمن سازی اکانت جک دورسی مدیرعامل توییتر را گفت. اما هدف از این هک چه بود؟

حساب کاربری بنیانگذار و مدیر عامل توییتر برای دقایقی هک شد ، مروری بر همه اطلاعاتی که درباره هویت هکرها داریم ، گروهی نژاد پرست یا متقلب؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هکرها به محض دستیابی به اکانت جک دورسی اقدام به انتشار محتواهایی کردند که نژادپرستانه به نظر می رسند. اما این اصل ماجرا نیست. پرسشی که اکنون مطرح می گردد این است که وقتی هکرها به راحتی پیروز شده اند به اکانت جک دورسی دسترس پیدا نمایند، پس دسترسی به اکانت دیگر افراد نیز چندان سخت نیست.

توییتر اعلام نموده است که هکرها به وسیله تلفن همراه به حساب کاربری دسترسی پیدا نموده بودند، و این صحفه به مدت 10 دقیقه از دسترس خارج بود. آنچه در خصوص چگونگی هک شدن حساب مدیر عامل توییتر جک دورسی می دانیم در همین حد است اما می دانیم که گروهی به نام Chuckling Squad مسئولیت این حمله را پذیرفتند. صفحه جک دورسی در ساعت 4:05 بعداز ظهر به وقت محلی هک شد و حدود 10 دقیقه بعد پس گرفته شد. کل مرحله هک کمتر از 30 دقیقه طول کشیده اما مراحل ایمن سازی حدود 1 ساعت طول کشید.

گروهی که خود را Chuckling Squad معرفی کرد ، همان هکرهایی هستند که یوتیوبرهای معروفی از جمله جیمز چارلز و شین داوسون را هدف قرار داده بودند. جالب است بدانید که هکرها در طی مدت 20 دقیقه قبل از اینکه توییتر بتواند به حمله آنها پاسخ دهد، صدها توهین های نژادی و ضد یهودی را توییت و بازتوییت توییت کرد. ساعت 5:22 بعد از ظهر ، تیم ارتباطات توییتر اعلام کردند که حساب دورسی امن شده است و هیچ نشانی از به خطر افتادن سیستم های توئیتر وجود ندارد.

ساعت 8:12 بعد از ظهر ، تیم ارتباطات توییتر بیشتر شرح داد که شماره تلفن همراه با حساب کاربری جک دورسی به دلیل نظارت امنیتی ضعیف از طرف ارائه دهنده تلفن همراه به خطر افتاده است واین مسئله اکنون رفع شده است.

این گروه هکری در ظاهر نژاد پرستند اما آیا این حقیقت دارد؟ عده ای معتقدند نژادپرستی نوعی پیغام انحرافی است و هکرها به مرور به دنبال خواسته هایی عجیب خواهند بود. هکرها پیوندی را به سرور Discord که از آن عملیات را فرماندهی نموده اند دارند. اما Discord سرور مرتبط را به سرعت پس از این ماجرا حذف کرد.

توییتهایی که در هنگام هک کردن حساب درسی منتشر شده بودند ظاهراً از سرویس Cloudhopper ؛ یک سرویس شخص ثالث منتشر شده است.درواقع دورسی پیش از استفاده از توییتر از Cloudhopper؛ برنامه ای که توییتر در سال 2010 با استفاده از پیغام کوتاه ایجاد نموده بود پیغام زده بود و در نتیجه این راه نیز برای هکرها باز بوده است.

اکنون پرسش مهم این است؛ آیا واقعا توییتر امن است؟!

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: انتخاب
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4799

به "حساب کاربری بنیانگذار و مدیر عامل توییتر برای دقایقی هک شد ، مروری بر همه اطلاعاتی که درباره هویت هکرها داریم ، گروهی نژاد پرست یا متقلب؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساب کاربری بنیانگذار و مدیر عامل توییتر برای دقایقی هک شد ، مروری بر همه اطلاعاتی که درباره هویت هکرها داریم ، گروهی نژاد پرست یا متقلب؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید