خبرنگاران آلمان: تحریم های آمریکا تصمیم برلین برای ساخت خط لوله نورد استریم را تغییر نمی دهد

به گزارش راه ساری، تهران- خبرنگاران- سفیر آلمان در مسکو روز سه شنبه گفت: تحریم های واشنگتن موضع آلمان برای احداث دومین خط لوله گاز روسیه به اروپا را تغییر نخواهد داد.

خبرنگاران آلمان: تحریم های آمریکا تصمیم برلین برای ساخت خط لوله نورد استریم را تغییر نمی دهد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، گزا آندریاس فون ژیر سفیر آلمان در روسیه در خصوص اتمام خط لوله نورد استریم 2 با توجه به تصمیم اخیر کپنهاگ مبنی بر همکاری برای ساخت این خط لوله ابراز خوشبینی کرد.

فون ژیر اضافه کرد: طی چند روز گذشته ما شاهد پیشرفت های خوبی بودیم، دانمارک اجازه ساخت ادامه پروژه را داد و به همین دلیل من خوشبین هستم که با وجود تأخیر خط لوله نورد استریم 2 به اتمام خواهد رسید.

فون ژیر همچنین در خصوص کوشش های آمریکا برای ایجاد مانع برای ساخت این پروژه گفت: تحریم های واشنگتن موضع مقامات آلمانی در خصوص ادامه ساخت خط لوله گازی نورد استریم 2 را تغییر نخواهد داد.

سفیر آلمان در مسکو ادامه داد: برلین تحریم های خارجی واشنگتن برای فشار آوردن به این پروژه را غیرقانونی تلقی می نماید.

مارکوس ادیرر سفیر اتحادیه اروپا در روسیه نیز گفت که اتحادیه اروپا مخالف تحریم هایی است که بر شرکتهای اروپایی مشغول در تجارتهای مشروع اعمال می گردد.

نورد استریم 2 دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا است که با مخالفت شدید آمریکا روبرو است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با این اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می گردد، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی ها بفروشد.

شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار گرفته است که نیمی از کل هزینه های برنامه ریزی شده 9.5 میلیارد یورویی آن را تأمین می نماید. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9924

به "خبرنگاران آلمان: تحریم های آمریکا تصمیم برلین برای ساخت خط لوله نورد استریم را تغییر نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آلمان: تحریم های آمریکا تصمیم برلین برای ساخت خط لوله نورد استریم را تغییر نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید