تاکید رئیس جدید حزب حاکم آلمان بر لزوم پیشبرد پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش راه ساری، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان با وجود مخالفت آمریکا با پروژه گازی نورد استریم 2 بر لزوم پایبندی برلین به این پروژه گازی مهم تاکید نمود.

تاکید رئیس جدید حزب حاکم آلمان بر لزوم پیشبرد پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آرمین لاشت، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی و نامزد احتمالی اتحادیه احزب متحد مسیحی برای صدر اعظمی آینده آلمان ضمن انتقاد از دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد مطرح کرملین گفت: این اقدام روسیه تغییری در موضع برلین درباره خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 ایجاد نمی نماید.

وی روسیه را در بسیاری زمینه ها یک رقیب دانسته و درعین حال تاکید نمود که در موضوعات مهمی به روسیه نیازمندیم.

ناوالنی روز یکشنبه گذشته مستقیما بعد از بازگشت از آلمان به روسیه در فرودگاه دستگیر شد. وی پیش از آن در اثر مسمومیت برای درمان به برلین منتقل شده بود و درمان شد. اروپا این انتقاد را به کرملین وارد می نماید که مسئول مسمومیت ناوالنی است و باید در این باره شفاف سازی کند.

رئیس حزب دموکرات مسیحی بازداشت ناوالنی در روسیه را شدیدا محکوم نموده و خواهان آزادی سریع وی شد.

این مقام آلمانی در عین حال گفت که نمی خواهد پفراینده ناوالنی را با مناقشات درباره پروژه گازی نورد استریم 2 مخلوط کند. وی این پروژه گازی را پروژه مهمی ارزیابی نموده و گفت: این مسئله که ما از روسیه گاز دریافت می کنیم حدود 50 سال یک واقعیت است و این مسئله در طول جنگ سرد هم به همین شکل بود و در آینده قابل پیش بینی هم ضرورت دارد.

مجلس اروپا اخیرا به دلیل دستگیری ناوالنی در روسیه خواهان توقف پروژه انتقال گاز نورد استریم 2 شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اخیرا اعلام نموده که می خواهد به ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به اروپا پایبند باشد.

وی اعلام نموده که می خواهد با دولت جدید آمریکا درباره این پروژه و تحریم ها صحبت کند. مرکل به این مسئله اشاره می نماید که آمریکا هم در بخش نفتی مناسبات تجاری با روسیه داشته است.

صدر اعظم آلمان تاکید نمود که موضع اساسی وی درباره پروژه گازی نورد استریم 2 هنوز آنقدر تغییر ننموده است که بگوید این پروژه نباید وجود داشته باشد.

وی همچنین گفته است که دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد مطرح کرملین در روسیه هم به تغییر موضع آلمان در این راستا منجر نمی گردد. وی در عین حال آزادی سریع ناوالنی را از مقامات روسیه درخواست کرد

مرکل بار دیگر به تحریم های تصویب شده از طرف آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 انتقاد وارد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونی بلینکن گزینه پیشنهادی جو بایدن برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا گفته است که دولت جدید آمریکا می خواهد فشارها برای جلوگیری از تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 را حفظ کند. وی اضافه نمود: دولت از هر ابزار قانع کننده ای در این راستا استفاده خواهد نمود. همه کشورها از جمله آلمان باید برای این منظور متقاعد شوند. جو بایدن، کاملا با اعضای کنگره موافق است که این پروژه گازی ایده بدی است

آمریکا این پروژه گازی برای انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا به طول 1200 کیلومتر را رد می نماید و در توجیه این مخالف خود اعلام نموده که این پروژه اروپا را به گاز روسیه وابسته تر می نماید.

به این ترتیب تحت ریاست جمهوری جو بایدن همچنان مناقشات بر سر پروژه گازی نورد استریم2 باقی خواهد ماند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم به این مسئله اذعان نموده و در مصاحبه با یک رسانه چاپ این کشور گفته است: ما در این باره با هم صحبت خواهیم کرد و این تفاوت با دولت قبلی است. ما تنها از رسانه ها چیزهایی فهمیده ایم و هنوز صحبت ننموده ایم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هایکو ماس بار دیگر از تحریم های آمریکا علیه این پروژه گازی انتقاد نموده و در عین حال عقب نشینی شرکت ها از این پروژه گازی از ترس تحریم های آمریکا را قابل درک دانسته و در حال حاضر پیش بینی درباره چگونگی تحولات در این پروژه را امکان پذیر ندانست

مجری اصلی پروژه گازی نورد استریم 2 شرکت گاز پرومغول انرژی روسیه است؛ اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

شرکت گاز پروم اخیراً فرایند احداث خط لوله نورد استریم-2 را پس از یک سال توقف به دلیل تحریم های آمریکا از سر گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13795

به "تاکید رئیس جدید حزب حاکم آلمان بر لزوم پیشبرد پروژه گازی نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس جدید حزب حاکم آلمان بر لزوم پیشبرد پروژه گازی نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید