خبرنگاران احتمال لغو المپیک توکیو درپی شیوع کرونا

به گزارش راه ساری، پکن-خبرنگاران-یک مقام کمیته بین المللی المپیک روز چهارشنبه احتمال لغو بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران احتمال لغو المپیک توکیو درپی شیوع کرونا

تارنمای یی سی چین به نقل از دیک پراود از اعضای کمیته بین المللی المپیک آورده است که لغو این بازی ها منتفی نیست.

او خاطر نشان کرد که اگر ویروس کرونا همه گیر شده و شیوع آن باز هم گسترده تر گردد ، این احتمال که بازی های المپیک و پارالمپیک در ژاپن لغو گردد ، وجود دارد.

وی توضیح داد که اگر تا خاتمه ماه می ویروس کرونا تحت کنترل قرار نگرفته و به طور کامل مهار نگردد، به احتمال قریب به یقین رقابت ها برگزار نخواهد شد.

علی رغم این اظهارات ، یوشیهیدا سوگا سخنگوی ارشد کابینه ژاپن می گوید که کمیته بین المللی المپیک و کمیته های تشکیلات و سازماندهی المپیک توکیو با یکدیگر در حال همکاری هستند و مسابقات به رغم شیوع کرونا برگزار می گردد.

کمیته برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو چندی قبل از اختصاص یک بودجه 12 میلیارد دلاری برای برگزاری رویدادهای المپیکی و پارالمپیکی در ژاپن اطلاع داد.

9 شهر و 42 استادیوم ژاپن میزبان این بازی ها خواهد بود. ضمن آنکه کار ساخت استادیوم ملی توکیو ویژه برگزاری مراسم گشایش و خاتمهی رقابت های المپیک 2020 توکیو به خاتمه رسیده است.

برای ساخت این استادیوم که برای بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 میلادی مورد استفاده خواهد بود، یک میلیارد و 250 میلیون دلار هزینه شده است.

المپیک توکیو بر اساس برنامه ریزی اعلام شده از 24 جولای تا 9 اوت سال 2020 (3 تا 19 مرداد 1399) برگزار می گردد. نزدیک به 11 هزار ورزشکار در المپیک و 4 هزار و 400 نفر در پارالمپیک شرکت می نمایند.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8228

به "خبرنگاران احتمال لغو المپیک توکیو درپی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال لغو المپیک توکیو درپی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید