خبرنگاران رئیس سنای فرانسه از مدیریت فله ای دولت در بحران کرونا انتقاد کرد

به گزارش راه ساری، تهران خبرنگاران- ژرار لارشه رئیس مجلس سنای فرانسه با ابراز نارضایتی از سیاست های بهداشتی کشورش اذعان داشت: دولت فرانسه از ابتدای بحران شیوع کرونا نتوانسته است کمبودها و کاستی های حوزه بهداشت و درمان شامل کمبود ماسک و آزمایش تشخیص بیماری کووید -19 را برای مقابله با این بحران، مدیریت کند.

خبرنگاران رئیس سنای فرانسه از مدیریت فله ای دولت در بحران کرونا انتقاد کرد

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، این مقام فرانسوی گفت: مدیریت دولت در رابطه با کمبود تجهیزات پزشکی از جمله کمبود ماسک و تست تشخیص بیماری کووید-19 تقریبی و تقریبی است.

لارشه با انتقاد از مواضع ضد و نقیض دستگاه اجرایی در مواجهه با بحران شیوع کرونا گفت: فرانسوی ها باور دارند که حقیقت را به آنها نمی گوییم. ما نمی توانیم به آن ها بگوییم پوشیدن ماسک بی فایده است. ما نمی توانیم به آن ها بگوییم غربالگری سراسری ضروری نیست. بیم آن می رود که سردرگمی های دولت به بی اعتمادی عمومی و بی اعتمادی محافل علمی به حاکمیت منجر گردد.

این مقام فرانسوی اشاره نمود از امانوئل مکرون رئیس جمهوری خواسته است است امکان گفت وگو های سراسری درباره لغو قرنطینه را فراهم کند و این خواسته باید در نهایت تا 5 مه (16 اردیبهشت) محقق گردد.

خبرگزاری فرانسه اضافه نمود: ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه قرار است روز سه شنبه راهبرد ملی طرح لغو قرنطینه را به منظور بحث، گفتگو و رای گیری به مجلس فرانسه ارائه کند.

رئیس مجلس سنای فرانسه بر مطالبات سهگانه خود از دولت مبنی بر پیشرفت، سازماندهی و پاسخگویی تاکید نمود و گفت: اگر مدیریت دولت مکرون مبتنی بر مدیریت متمرکز باشد، خطر شکست بسیار زیاد است. نحوه مدیریت باید غیرمتمرکز و به عبارتی دیگر فرمانداران نیز باید درباره تمام خدمات دولتی دارای اختیارات باشند. در واقع بدون توجه به مناطق مختلف فرانسه نمی توان اقتصاد را احیا و مشکلاتی همچون حمل و نقل، مدارس را مدیریت کرد.

آمارهای رسمی نشان می دهد تا به امروز (یکشنبه) 161 هزار و 488 نفر در فرانسه به بیماری کووید-19 مبتلا شدهاند که از این تعداد، 22 هزار و 614 نفر جان باخته و 44 هزار و 594 نفر بهبود یافته اند.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8995

به "خبرنگاران رئیس سنای فرانسه از مدیریت فله ای دولت در بحران کرونا انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس سنای فرانسه از مدیریت فله ای دولت در بحران کرونا انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید