خبرنگاران ورود هوش مصنوعی در درمان کرونا

به گزارش راه ساری، تهران - خبرنگاران - طرح تحقیقاتی مشترک بیمارستان سینا با دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای تشخیص و درمان بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی به مرحله اجرا رسید.

خبرنگاران ورود هوش مصنوعی در درمان کرونا

دکتر محمد طالب پور رییس بیمارستان سینا از اجرایی شدن طرح تحقیقاتی مشترک بیمارستان سینا با دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استفاده از هوش مصنوعی در درمان کووید 19 اطلاع داد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی در مورد این طرح گفت: در قالب یک طرح تحقیقاتی مشترک میان بیمارستان سینا و دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از هوش مصنوعی برای درمان بیماری کرونا (کووید 19) استفاده می گردد.

رییس بیمارستان سینا اعلام نمود: در این طرح اطلاعات بیماران مبتلا به کووید 19 بیمارستان سینا که جمع آوری شده به وسیله یک نرم افزار کامپیوتری مورد بررسی و بررسی قرار می گیرند که در این راستا بیمارستان سینا اطلاعات مورد احتیاج را در اختیار دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار می دهد.

طالب پور اضافه نمود: این نرم افزار با بررسی 4 آیتم سی تی اسکن، صدای سرفه، نوار قلب و علایم حیاتی بیمار اطلاعات را پردازش و براساس آن احتمال ابتلا به بیماری کرونا را پیش بینی می نماید و همچنین در افراد مبتلا میزان احتمال مرگ و میر یا بهبودی را به صورت درصدی پیشگویی می نماید و به همین دلیل به ارایه پیشنهادهایی در مورد میزان تجویز دارو و ایزولاسیون در منزل یا بیمارستان می پردازد.

وی توضیح داد: استفاده از هوش مصنوعی در یک بیماری مبهم می تواند بسیار کمک کننده باشد و با این فناوری می توان با در نظر دریافت نکاتی که شاید کمتر به ذهن پزشکان برسد در درمان بیماری و شناخته شدن بهتر و بیشتر کووید 19 کمک رسان واقع گردد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9653

به "خبرنگاران ورود هوش مصنوعی در درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود هوش مصنوعی در درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید