خبرنگاران یکی از چالش های جدی عدم وجود نیروی انسانی مطلوب و کارآمد است

به گزارش راه ساری، زاهدان- خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان گفت:یکی از چالش های جدی عدم وجود نیروی انسانی مطلوب و کارآمد است که اثرات ناشی از آن افراد فاقد شناسنامه هستند.

خبرنگاران یکی از چالش های جدی عدم وجود نیروی انسانی مطلوب و کارآمد است

احمد علی موهبتی روز پنجشنبه در شورای اداری سیستان و بلوچستان که باحضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور برگزار گردید گفت: چنانچه یک دستگاه نیروی انسانی کافی را نداشته باشد نمی تواند بر امورات اجرایی نظارت کافی داشته باشد.

وی توضیح داد: وجود نیروی انسانی کافی و متعهد در پیشرفت و توسعه یک منطقه تاثیر بسزایی دارد.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: نبود نیروی انسانی کافی در دستگاهها سبب جذب نیروهای طرحی شده که این خود باعث کاهش هزینه های عمرانی آن دستگاه می گردد.

وی بیان نمود: با توجه به اینکه سهمیه بومی بودن در استخدامی ها حذف شده انتظار می رود با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان این سهمیه برای این استان مرزی به طور جداگانه اعمال گردد.

موهبتی با اشاره به مسائل آموزشی سیستان و بلوچستان گفت: 34 درصد گذر از تحصیل در این استان به دلیل کمبود نیروی انسانی و فضاست که باید توجه ویژه ای به این بخش گردد.

وی توضیح داد: چنانچه آموزش و پرورش در یک منطقه سست و ضعیف باشد سطح سواد و فرهنگ آن منطقه پایین می آید.

وی با اشاره به اینکه بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه است اضافه نمود: چنانچه از کشورهای همجوار یک نوع بیماری واگیردار به این استان نفوذ کند تمام کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان نمود: با اقدامات خوب وزارت بهداشت و درمان در این استان میزان مرگ و میر مادران باردار به شدت کاهش یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شوای اسلامی نیز در این نشست گفت: این استان از لحاظ ساختارهای حاکمیتی دچار مسائلی است که باید هر چه سریعتر رفع گردد.

محمد نعیم امینی فرد گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان از وسعت و پراکندگی زیادی برخوردار است باید ادارات کل جدیدی در جنوب تشکیل و از مرکز این استان تمرکز زدایی گردد.

وی بیان نمود: برای نگه داشت نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان سازمان امور استخدامی و اداری کشور باید برای کارکنان مشوق هایی را در نظر بگیرد.

وی توضیح داد:محروم ترین شاخص های بهداشتی در سیستان و بلوچستان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وابستگی کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به درآمدهای اختصاصی دانشگاههاست که با این وجود نمی توان انتظار عملکرد مناسبی از آنان داشت.

نماینده مردم شهرستانهای زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی نیز بیان نمود: سازمان امور استخدامی و اداری کشور برای نگه داشت نیروی انسانی در سیستان وبلوچستان باید نسخه ای جداگانه بپیچد.

حبیب الله دهمرده گفت: موارد تشویقی برای حفظ نیروی انسانی در سیستان وبلوچستان باید در دستور کار سازمان امور استخدامی و اداری کشور قرار گیرد.

وی بیان نمود: دانشگاه علوم پزشکی زابل بیش از 2 هزار پست بلاتصدی دارد که باید فکر اساسی در این رابطه گردد.

علی کرد نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی نیز بر تمرکز زدایی از مرکز سیستان و بلوچستان تاکید نمود و اضافه نمود: ادارات کلی همچون جهاد کشاورزی، سازمان آب منطقه ای و آموزش و پرورش در جنوب این استان باید تشکیل گردد.

رئیس دانشگاه زابل نیز گفت: نیروی انسانی کارآمد لازمه رسیدن دستگاههای دولتی به اهداف سازمانی است.

موسی بهلولی گفت: هجوم به دانشگاهها به دلیل عدم زیرساخت های صنعتی در سیستان و بلوچستان زیاد شده است.

وی بیان نمود: 90 درصد بودجه دانشگاه زابل صرف حقوق و هزینه های کارکنان این دانشگاه می گردد.

رئیس دانشگاه زابل گفت: نیروهای قراردادی این دانشگاه سابقه خدمتی سه تا پنج ساله دارند که باید تبدیل وضعیت شوند.

وی بیان نمود: 484 پست غیر هیات علمی در دانشگاه زابل وجود دارد که 390 پست آن بلاتصدی است.

3213**6081

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3298

به "خبرنگاران یکی از چالش های جدی عدم وجود نیروی انسانی مطلوب و کارآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یکی از چالش های جدی عدم وجود نیروی انسانی مطلوب و کارآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید