درآمد آینده بازار اینترنت اشیا به 1400 میلیارد تومان می رسد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، مهدی روحانی نژاد به تشریح اشکال مختلف اینترنت اشیا و تاثیر آن بر زندگی روزمره پرداخت و از خانه، حمل و نقل، سرویس سلامت، انرژی، صنایع، کشاورزی، خرده فروشی و شهر هوشمند به عنوان مظاهر مختلف ورود فناوری اینترنت اشیا (IOT) به زندگی نام برد.

درآمد آینده بازار اینترنت اشیا به 1400 میلیارد تومان می رسد

وی با بیان اینکه درآمد بازار آینده اینترنت اشیا در ایران به 1400 میلیارد تومان می رسد، گفت: پیش بینی می شود تا سال 2025 بیش از 75 میلیون دستگاه به اینترنت اشیا متصل می شوند.

روحانی نژاد که در کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با اینترنت اشیا در وزارت ارتباطات سخن می گفت، مهمترین دلیل برای استفاده از اینترنت اشیا در کشور را جلوگیری از هدر رفت منابع و بالا بردن بهره وری اعلام کرد.

وی از سازمان محیط زیست، شرکت توانیر، شهرداری تهران، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ملی گاز ایران به عنوان پیشتازان ورود به عرصه اینترنت اشیا در کشور نام برد و فناوری اینترنت اشیا را راهکار کاهش آلودگی در کلان شهرها، جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش قاچاق سوخت، حفاظت محیط زیست، افزایش راندمان در حوزه های کشاورزی و دامپروری اعلام کرد.

دبیر کارگروه اینترنت اشیا ستاد اقتصاد دیجیتالی و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر ورود استارت آپ ها به این حوزه به دلیل بکر بودن بازار بسیار پر بازده آن تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5471

به "درآمد آینده بازار اینترنت اشیا به 1400 میلیارد تومان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد آینده بازار اینترنت اشیا به 1400 میلیارد تومان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید