درباره کاتالوگ چه میدانید؟

به گزارش راه ساری، کاتالوگ ها دفترچه های تبلیغاتی هستند که با هدف معرفی محصول یا خدمات طراحی می شوند و قصد دارند یک کسب و کار را معرفی کنند.

درباره کاتالوگ چه میدانید؟

کاتالوگ یک راهنمای جامع برای محصولات و خدمات است که تمامی گزینه های موجود را به شکلی سازمان دهی شده به مشتری نشان می دهد. حتی در عصر کنونی که تبلیغات الکترونیکی و موتورهای جستجو گستردگی فراوانی پیدا نموده اند، باز هم هر کسب و کار می تواند از کاتالوگ بهره بگیرد. گاهی اوقات مشتریان نمی دانند که چه می خواهند بخرند و دوست دارند تمامی گزینه های ممکن را پیش روی خود ببینند تا تصمیم بگیرند. به همین دلیل ما همیشه به مشتریان توصیه می کنیم که یک چاپ کاتالوگ با کیفیت زیبا برای محصولات و خدماتشان داشته باشند.

کاتالوگ دفترچه ای است که شرکت ها و موسسات و کارخانه ها و فراورینمایندگان محصول یا کالا برای معرفی کالا یا خدمات خود در اختیار مشتریان بالقوی خود قرار میدهند. از خصوصیات و مزیت های شاخص چاپ کاتالوگ حرفه ای معرفی کامل خدمات و محصولات برای بهتر دیده شدن و یاری و آموزش مشتریان برای دریافت تصمیم درست در جهت برطرف احتیاجها می باشد.

فراوری نمایندگان به کسانی گفته می شود که کالا یا خدمتی خاص را برای برطرف احتیاج مصرف نمایندگان فراوری می نمایند. هر چه این محصول ساده تر باشد و تجربه کاربری راحت تری داشته باشد معرفی آن توسط کاتالوگ راحت تر انجام می شود و از شرحات و مطالب و عکس های کمتری برای معرفی آن محصول استفاده می شود.

همانگونه که ذکر شده اطلاعات ارائه شده در بروشورها، کلی جامع و مشروح هستند که با مطالعه آنها می توان اهداف، روشها، عملکرد و سمت و سوی موضوع بروشور را فهمید اما اطلاعات ارائه شده کاتالوگ ها، جزئی و ریز و شرح مختصری از وظایف و موارد موضوع و کالای معرف شده در آن میباشد.

کاتالوگ ها در واقع راهنمای کالا و یا کالا نامه محسوب می شوند که معمولا حاوی فهرست و کالاهای فراوری توسط یک کارخانه و یا موسسه هستند. ممکن است در طراحی کاتالوگ معرفی مشاغل، موسسه های خدماتی، اجتماعی و یا فرهنگی نیز باشد.

در هنگام چاپ کاتالوگ، نام کالا، مدل،شماره و یا مشکل و تصویر آن با مشخصات فنی مختصر و یا شرحات کوتاه ضروری دیگر ذکر میشود تا خریدار را در تصمیم گیری یاری کند. برخی از کاتالوگ ها نیز برای سفارش خرید در دسترس مردم قرار داده میشود تا اجناس مورد احتیاج خود را مطابق لیست کاتالوگ از فروشگاه مورد نظر درخواست نمایند و یا اینکه مشخصات موسسه های خدماتی،فرهنگی و یا مشاغل مختلف را در آن ببینند تا سفارش کار خود را به انجام برسانند.

مصرف نمایندگان کسانی هستند که به کالا یا خدمتی خاص احتیاجمند هستند و برای اینکه بتوانند احتیاج خود را بر طرف نمایند بدنبال فراوری نمایندگان می گردند. کاتالوگ فراوری نمایندگان می تواند آن ها را در خرید کالای مورد نظر خود هدایت کند. هر چه کاتالوگ بهتر طراحی و چاپ شده باشد مصرف نمایندگان تصمیم راحت تری برای انتخاب کالای مورد نظر خود خواهند داشت پس طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ نقش بسزایی در انتخاب مشتریان خواهد داشت. در دو صفحه ای که در زیر لینک آن را برای شما گذاشتم بصورت کامل در خصوص فرایند طراحی کاتالوگ و چاپ آن شرح داده ایم.

فراوری نماینده محصولات آرایشی و بهداشتی کاتالوگ خود را با عکس دریافت از محصولاتی مانند شامپو و صابون و انواع کرم ها و… و گردآوری مطلب و شرح در خصوص این محصولات فراوری میکند و کاتالوگی که در خصوص موادغذایی از محصولاتی مانند برنج و لپه و لوبیا و.. عکس و مطلب تهیه میکند و کاتالوگی کامل در این زمینه فراوری میکند. هر چی عکس ها و مطالب گویا تر باشد مخاطبان راحت تر تصمیم به خرید می گیرند و باید به تمام سوالات آنها پاسخ داده شود. از مخاطبان فراوری کاتالوگ لوازم آرایشی و بهداشتی میتوان به داروخانه ها و فروشندگان اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره نمود و مصرف نمایندگان محصولات غذایی به بنکداران و سوپر مارکت ها و عموم مردم اشاره نمود.

عموما اطلاعاتی که در کاتالوگ ها درج می شود میتوان به عکس های محصولات و شرح در خصوص چگونگی مصرف و فراوری آنها و در برخی اوقات به قیمت آن اشاره نمود. این اطلاعات اغلب برای مصرف نمایندگان است و در برخی اوقات برای فروشندگان هم مواردی مانند سایز محصول و مقدار آن در کارتن و رنگ و … در کاتالوگ اضافه می شود.

اگر بخواهیم شرح مختصری در خصوص چاپ کاتالوگ بدهیم میتوانیم به این اشاره کنیم که چاپ کاتالوگ ها اغلب به روش چاپ افست انجام می شود و در برخی موارد که ما احتیاج به کاتالوگ فوری و یا تعداد کم کاتالوگ داریم به روش چاپ دیجیتال کاتالوگ ها را فراوری می کنیم. البته گفتنی است که کیفیت چاپ افست کاتالوگ بسیار بالاتر از چاپ دیجیتال کاتالوگ است و پیشنهاد میشود برای چاپ کاتالوگ از چاپ افست استفاده نمایید.

انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8477

به "درباره کاتالوگ چه میدانید؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "درباره کاتالوگ چه میدانید؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره کاتالوگ چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید