درمان فوری دندان درد در سفر

به گزارش راه ساری، دندان درد در سفر

دندان درد در سفر یکی از بدترین دردهایی است که ادامه سفر را برای شما غیر ممکن می نماید و دیگر نمی توانید از سفر و بازدید از جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید. دندان درد از دردهایی است که هیچ کس تحمل آن را ندارد و موضوعی بسیار مهم است. اگر دنداد درد به سراغتان بیاید قطعا بی حوصله و یا بدخلق می شوید. تمرکز و آرامش خود را از دست می دهید و تمام کوشش خود را برای از بین بردن درد دندان انجام می دهید. با خبرنگاران همراه باشید تا در صوت دندان درد در سفر بدانید چه کارهایی را می توانید برای این موضوع انجام دهید.

درمان فوری دندان درد در سفر

مراجعه به دندان پزشک

اگر در سفر هستید و بیمه مسافرتی دارید، برترین کار مراجعه به پزشک و معاینه اصولی دندان هایتان است. هر چند که دنداپزشکی یکی از گران ترین دکترها محسوب می گردد اما به هرحال بهتر از درد کشیدن است. اگر دسترسی به دندانپزشکی ندارید یا در جایی به دور از شهر هستید، در نتیجه باید خودتان به تنهایی دندان درد در سفر هایتان را برطرف کنید یا کم کنید تا در نهایت بتوانید در فرصت پیش آمده به دکتر دندانپزشک مراجعه کنید.

  • به همراه داشتن مسکن ها و اسپری های بی حس نماینده می تواند این درد را برای مدتی کوتاه از شما دور نگه دارد. اگر قرص های مسکن ندارید در نتیجه باید رو به موادی بیاورید که درد دندان را برای شما کاهش دهد.
  • سعی کنید از خوردن تنقلات و آجل ها، شیرینیجات خودداری کنید.
  • هرگز سراغ غذاهای خیلی سرد یا خیلی گرم نروید.
  • درمان های خانگی یکی از راهکارهایی است که در این مواقع به شما توصیه می کنیم. پس برای دندان درد در سفر می توانید از درمان های زیر نیز بهره ببرید تا درد دندان را موقتا از بین ببرید.

آب نمک

یادتان باشد شاید دندان درد در سفر شما به علت آلودگی موجود در دهان یا علل دیگر باشد. نمک نیز به راحتی در همه جا پیدا می گردد. بنابراین یک لیوان آب نمک درست نموده و غرغره کنید. این کار محیط دهان شما را ضدعفونی نموده و از اندازه درد دندانتان می کاهد. با تکرار این کار در طول روز کم کم درد دندان شما موقتی از بین می رود تا وقت مراجعه به دکتر را پیدا کنید.

میخک

گیاه میخک روغنی دارد که مستقیم بر روی اعصاب عمل نموده و باعث بی حسی می گردد. اگر روغن میخک در دسترس دارید، یک تا دو قطره از آن را بر روی پنبه ای ریخته و مستقیما بر رو دندانی که درد می نماید قرار دهید. مراقب باشید که روغن با زبان یا دیگر لثه ها تماس نداشته باشد؛ چرا که می تواند باعث تحریک و درد بیشتری بگردد. اگر روغن میخک ندارید، مقداری میخک پودر شده یا تکه شده را بجویید تا روغن آن بیرون بیاید سپس آن را حداکثر برای نیم ساعت بر روی دندان خود قرار دهید.

ترکیب فلفل و زنجبیل

یکی از روش ها به این شیوه است که زنجبیل تازه تهیه نموده و آن را در یک لیوان آب بگذارید. پس از خیس کردن زنجبیل، آب درون لیوان را غرغره کنید. بعلاوه می توانید پنبه ای را خیس نموده و به پودر زنجبیل آغشته کنید و بر روی لثه قرار دهید. زنجبیل همچون آسپرین عمل نموده و التهاب لثه و دندان را کم و در نتیجه درد دندان شما را کاهش می دهد.

از فلفل نیز می توانید مانند زنجبیل بهره ببرید. در واقع در این دو ادویه ماده ای وجود دارد که از رسیدن پیغام درد به مغز جلوگیری می نماید. اگر دچار دندان درد در سفر شدید، به طور موقت می توانید از این روش بهره ببرید تا در فرصتی مناسب خودتان را به دندانپزشک برسانید.

غرغره کردن روغن

روغن هایی مانند روغن نارگیل از اندازه باکتری های مضر درون دهان می کاهند. اگر دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در اول صبح و ناشتا غرغه کنید، نه تنها عفونت دندان ها را کم می کنید بلکه باعث سفیدی دندان ها نیز می شوید. بعلاوه این کار از بوی بد دهان نیز جلوگیری می نماید.

استفاده از نعنا و چای

نعنا به علت طعم خنک و بی حس نماینده ای که دارد می تواند درمانی موقت محسوب گردد. چای سیاه نیز به علت داشتن تانین باعث کاهش التهاب می گردد. برای استفاده از این دو، می توانید دمنوش نعنا را بهره ببرید یا یک عدد چای کیسه ای سیاه را خیس نموده و بر روی دندانتان قرار دهید. با دمنوش نعنا پس از سرد شدن آن، می توانید غرغره کنید یا آن را بنوشید اما بهتر است کمی آن را در دهانتان نگه دارید، سپس قورت دهید. از یک برش لیمو بر روی دندان نیز می توانید بهره ببرید.

کنجد

دانه های کنجد حاوی موادی است که باعث تسکین دندان درد در سفر می گردد و مانند آسپرین عمل می نماید. درمان دندان درد با کنجد قدمتی 1600 ساله در چین دارد. کافیست مقداری دانه کنجد را با کمی آب بجوشانید. زمانی که نصف آب مورد نظر تبحیر شد، می توانید از آن به عنوان مرهم بر روی دندانی که درد می نماید بهره ببرید.

پیاز، سیر و زردچوبه

یکی از مواد غذایی که خاصیت ضدعفونی نمایندگی دارد پیاز است. برای دندان درد در سفر به راحتی می توانید در هر جایی که هستید پیاز تهیه کنید. تکه ای پیاز خام را بردارید و چند دقیقه بجویید. از سیر هم می توانید به همین روش بهره ببرید. با این حال به علت اینکه خیلی از افراد از پیاز خام دوری می نمایند این روش خیلی از موارد استفاده نمی گردد. به جای پیاز می توانید از زردچوبه و روغن خردل بهره ببرید. زردچوبه و چند قطره روغن خردل را با هم مخلوط کنید و این محلول را بر روی دندانتان به مدت 15 دقیقه بگذارید. با انجام این کار در چند مرحله در روز التهاب و دندان درد در سفر خود را از بین می برید.

در نهایت یک روش دیگر را هم به شما آموزش می دهیم و آن استفاده از عصاره وانیل است. انگشت خود را به عصاره وانیل آغشته نموده و بر روی دندانی که درد می نماید بمالید. با انجام تمام این کارهای گفته شده می توانید دندان درد در سفر خود را کاهش دهید تا در نهایت به خانه بازگشته و به دکتر مراجعه کنید.

منبع: homeremediesfor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14534

به "درمان فوری دندان درد در سفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "درمان فوری دندان درد در سفر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان فوری دندان درد در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید