دولت به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی ، دستور رئیس جمهوری به جد پیگیری می گردد

به گزارش راه ساری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در اولویت کاری دولت و رییس جمهوری واقع شده است.

دولت به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی ، دستور رئیس جمهوری به جد پیگیری می گردد

حسینعلی امیری امروز، یکشنبه 30 تیر در نشست شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف که به میزبانی وزارت صنعت و در حاشیه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری ساخت داخل و رونق فراوری برگزار گردید، با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در اولویت دولت و رییس جمهوری واقع شده است.

وی اضافه نمود: پیش از این تشکیل این وزارت با ارایه طرحی از سوی نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مطرح و تصویب شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه انسجام در بخش بازرگانی وجود ندارد، شرح داد: بخش بازرگانی به صورت پراکنده از سوی دستگاه های مختلف پیگیری می گردد و از این رو نظام توزیع با مسائل زیادی روبرو شده است.

  • دستور رئیس جمهوری برای تشکیل این وزارت به جد پیگیری می گردد

امیری ادامه داد: من با وزیر صنعت، معدن و تجارت صحبت کردم و وی مخالف تشکیل وزارت بازرگانی نیست و دستور رئیس جمهوری برای تشکیل این وزارت به جد پیگیری می گردد، اگرچه تعدادی از نمایندگان مجلس، به دلایل کارشناسی و بعضی به دلایل سیاسی مخالف این طرح هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری از نمایندگان پارلمانی دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف خواست که در این زمینه با نمایندگان مجلس مذاکره نمایند و با دلایل کارشناسی آن ها را متقاعد نمایند که تشکیل وزارت بازرگانی در شرایطی که در آن قرار داریم برای کشور امری لازم است.

امیری حضور منظم وزیران در مجلس و دیدار با نمایندگان و کمیسیون های مربوطه را مورد تاکید قرار داد و از معاونان پارلمانی خواست که حضور موثرتری در مجلس داشته باشند.

او به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در سال گذشته و تبدیل آن به قانون اشاره نمود و اعلام کرد: این قانون اگر چه دارای اشکالاتی است و خلاف قانون اساسی خوانده می گردد، اما براساس آن دستگاه های اجرایی باید گزارشات خود را به مجلس شورای اسلامی ارایه دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر هم افزایی در مجموعه دولت اعلام کرد: وزارتخانه ها باید از نظرات دولت در ارتباط با طرح ها و لوایح دفاع نمایند و اولویت با نظر دولت است و نباید وظایف بخشی خود را در اولویت قرار دهند.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3898

به "دولت به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی ، دستور رئیس جمهوری به جد پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی ، دستور رئیس جمهوری به جد پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید