دکتر مونسان: استان مرکزی از ظرفیت های گردشگری سلامت استفاده کند

به گزارش راه ساری، هم زمان با سفر دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان مرکزی، مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان ابن سینای اراک افتتاح شد.

دکتر مونسان: استان مرکزی از ظرفیت های گردشگری سلامت استفاده کند

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی در این مراسم با اشاره به اهمیت توریسم سلامت گفت: با توجه به شمار بالای گردشگران عرب در استان قم، استان مرکزی می تواند از ظرفیت گردشگران قم برای توسعه گردشگری سلامت استفاده کند.

او با اشاره به تجهیزات پیشرفته این مرکز که فرصت خوبی برای حوزه گردشگری محسوب می گردد، اضافه نمود:سال گذشته 7میلیون و 800هزار گردشگر وارد کشور شده است که نسبت به سال 96، 52 درصد رشد حاصل شده و در سه ماهه نخست امسال نیز 40درصد رشد گردشگر ورودی به کشور ثبت شده است که بخشی از این گردشگران، گردشگران سلامت بوده اند.

دکتر مونسان هزینه کرد هر گردشگر سلامت را 2400 دلار بیان کرد و اضافه نمود: با توجه به حاذق بودن پزشکان در کشور و استان مرکزی، فرصت خوبی است که از ظرفیت گردشگران سلامت استفاده کرد و در حد توان کوشش می گردد یک پرواز به اراک اختصاص یابد و از ظرفیت آژانس های گردشگری استفاده خواهد شد.

او با بیان این که برنامه ای ویژه برای رونق گردشگری استان مرکزی مدنظر است، اضافه نمود: استان مرکزی بازار بسیار خوبی همچون قم را در کنار خود دارد که حجم بالایی از گردشگران عرب را جلب می نماید و می توان با تبلیغات مناسب این ظرفیت را جذب استان مرکزی کرد.

معاون رئیس جمهوری توضیح داد: امروز بیمارستان های تهران و شهرهای بزرگ مملو از گردشگران سلامت هستند و وجود قم در مجاورت استان مرکزی و راه اندازی یک پرواز در اراک مزیت خوبی برای استان محسوب می گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: امروز در شهرهای بزرگ بعضی گردشگران با معضل دلالان روبرو هستند که اگر خدمات در اراک و استان مرکزی با قیمت مناسب ارائه گردد و گردشگران در دام دلالان نیفتند، می توان رونق گردشگری سلامت را رقم زد و با توجه به امکانات موجود باید فعال تر عمل گردد.

میراث فرهنگی استان مرکزی باید در واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه گذار فعال تر عمل کند

دکتر مونسان همچنین در حاشیه بازدید از بخش های مختلف این بیمارستان با اشاره به ظرفیت های گردشگری تاریخی، طبیعی و سلامت استان مرکزی، گفت: در این سفر مقرر شد برای تامین زیرساخت ها و مرمت بناهای تاریخی 50میلیارد ریال اختصاص یابد که قطعا در امسال این رقم تخصیص خواهد یافت.

او اضافه نمود: برای مرمت بازار تاریخی نیز 20میلیارد ریال از سوی سازمان میراث فرهنگی و 20میلیارد ریال از سوی استاندار استان مرکزی به زودی تخصیص می یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر این که بازار تاریخی اراک به تنهایی یک جاذبه ارزشمند گردشگری محسوب می گردد، گفت: مجموعه میراث فرهنگی استان مرکزی نیز باید در اجرای ماده 27 و واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه گذار فعال تر عمل کند.

او توضیح داد: ایران داشته های تاریخی فراوانی دارد و بودجه ها و منابع اقتصادی دولتی برای حفظ و مرمت این ابنیه ها مکفی نیست و باید از مشارکت سرمایه گذاران و مردم منتفع شویم.

دکتر مونسان با بیان این که در اقدامی مثبت پیروز به جذب مشارکت بسیاری از سرمایه گذاران و مردم در کشور شده ایم، گفت: در این راستا مردم به مرمت بناهای تاریخی با استانداردهای میراث فرهنگی می پردازند که این امر به فراوری اشتغال نیز انجامیده است. باید این امر با سرعت بالایی در استان مرکزی اجرایی گردد؛ چراکه رونق گردشگری و تامین زیرساخت ها را به همراه دارد.

مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی هیوا در بیمارستان سینای اراک که کار خود را به صورت آزمایشی از فروردین ماه شروع نموده است، همچنین مرکز درمان بیماری های مغزی این بیمارستان فوق تخصصی با حضور دکتر مونسان رسما افتتاح شد.

مرکز رادیوتراپی با 400میلیارد ریال و مرکز درمان بیماری های مغزی با 200میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

این دو مرکز با آورده سهامداران و 100میلیارد ریال تسهیلات بانکی ایجاد و به پیشرفته ترین تجهیزات درمانی و کادر پزشکی مجهز است که با توجه به بی نظیر بودن این خدمات در کشور می تواند خدمات ویژه ای را به گردشگران سلامت در حوزه توریست درمانی ارائه کند.

این مرکز در بیمارستان سینا به عنوان یکی از پایگاه های توریسم سلامت افتتاح شده است و می تواند در رونق گردشگری در استان مرکزی تاثیرگذار باشد.

بیمارستان فوق تخصصی سینا، اولین و بزرگ ترین قطب توریست درمانی غرب کشور به حساب می آید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4735

به "دکتر مونسان: استان مرکزی از ظرفیت های گردشگری سلامت استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر مونسان: استان مرکزی از ظرفیت های گردشگری سلامت استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید