رایزنی با وزارت کشور و بهداشت برای واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان اتباع خارجی

به گزارش راه ساری، تهران (پانا) - سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اطلاع داد مکاتبات رسمی با وزارت کشور اجرا شده است و درخواست کردیم که با رایزنی های لازم با وزارت بهداشت، معلمانی که با آموزش نیم میلیون دانش آموز اتباع خارجی درگیر هستند را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند.

رایزنی با وزارت کشور و بهداشت برای واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان اتباع خارجی

میترا تیموری در گفت وگو با پانا در پاسخ به این سوال که برنامه مرکز برای اولویت داشتن تامین واکسن کرونا برای دانش آموزان اتباع چیست اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به صورت مستقیم نمی تواند در این خصوص ورود کند و با توجه به اینکه اکنون دانش آموزان در اولویت دریافت واکسن نیستند لذا مکاتبات رسمی با وزارت کشور اجرا شده و درخواست کردیم که با رایزنی های لازم با وزارت بهداشت، معلمانی که با آموزش نیم میلیون دانش آموز اتباع خارجی درگیر هستند را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند تا این دانش آموزان بتوانند در ابتدای سال تحصیلی جدید خدمات آموزشی را به صورت حضوری دریافت نمایند.

وی اضافه نمود: در مکاتبات اجرا شده همچنین از وزارت کشور درخواست شده که رایزنی های لازم را با سازمان های بین المللی برای اعلام احتیاج واکسن معلمان دانش آموزان اتباع خارجی همچنین جذب واکسن مورد احتیاج برای آنها را داشته باشند.

تیموری در پاسخ به این سوال که چه تعداد دانش آموز فاقد مدارک هویتی داریم و برای آنان چه برنامه ریزی درنظر گرفته شده است اضافه نمود: هم اکنون حدود 140 هزار دانش آموز فاقد مدرک هویتی داریم که با توجه به اینکه نگاه وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان اتباع خارجی به خصوص دانش آموزان اتباع افغانی یک نگاه حمایتی است لذا برای اینکه این دانش آموزان از تحصیل باز نمانند مکاتبات لازم اجرا شده تا این دانش آموزان بتوانند با دریافت برگه حمایت تحصیلی از دفاتر وکالت زیر مجموعه وزارت کشور بدون هیچ دغدغه ای در سال تحصیلی جدید در مدارس ثبت نام نموده و از تحصیل بازنمانند.

درصدد هستیم با کیفیت بخشی بیشتر به مدارس مهارت ها و توان علمی دانش آموزان و معلمان را ارتقا دهیم

وی همچنین درباره تدابیر این مرکز برای ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی مدارس خارج از کشور بر اساس دستورالعمل ساماندهی که به سرپرستی ها ابلاغ می گردد همچنین شاخص های مربوط به ساماندهی نیرو که شامل احتیاج سنجی از سرپرستی ها، استخراج نیروهای منقضی خدمت، توجه به تعداد مدارس، توجه به ترکیب دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی، توجه به احتیاج به رشته های مختلف آموزشی و اجرایی، لحاظ کردن ضوابط و شرایط کشورها در صدور ویزا و رعایت شاخص سازماندهی و نیز درجه بندی مدارس است صورت می گیرد.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره دستاورد سفر خود به تاجیکستان اعلام کرد: در سفر به تاجیکستان و ترکیه با سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در این 2 کشور همچنین سفیر ایران در تاجیکستان ملاقات و گفت وگو کردیم و طی چند جلسه با مدیران و معلمان مدارس استانبول و دوشنبه در جریان مسائل و مسائل این 2 مدرسه قرار گرفتیم. بازدیدهایی از فضای مدارس صورت گرفت و در مورد مسائل و مسائل مجتمع بین المللی رودکی نیز بحث و گفتگو و رایزنی های لازم انجام و درجلسه هماهنگی چهاردهیمن کمیسیون مشترک اقتصادی 2 کشور نیز مطرح شد.

تدوین برنامه درسی نظام آموزش بین الملل

تیموری درباره اولویت های مرکز در سال 1400 اظهار کرد: مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور برای سال 1400 در بخش های مختلف برنامه های سازنده ای را در اولویت قرار داده است. در بخش آموزش درصدد هستیم با کیفیت بخشی بیشتر به مدارس مهارت ها و توان علمی دانش آموزان و معلمان را ارتقا دهیم همچنین درصدد هستیم برنامه درسی نظام آموزش بین الملل را تدوین کنیم. قصد داریم تا با ارتباط بیشتر با سازمان ها و مجامع بین المللی همچنین وزارتخانه های آموزشی در سراسر دنیا تجارب خود را منعکس نموده و از دستاوردهای نوین آموزشی کسب تجربه کنیم. در امور اقتصادی نیز درصدد هستیم با رایزنی های لازم با سازمان های مربوطه مطالبات و کمبودهای اقتصادی سرپرستی های مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را رفع کنیم.

وی در بخش آیسسکو برنامه های زیر را در اولویت کاری خود قرار داد:

برگزاری کارگاه بین المللی آموزش مجازی در مورد شیوه های نوین ارزشیابی برای معلمان در سطح دنیا اسلام

پیگیری مصوبات چهل و یکمین شورای اجرایی آیسسکو در مورد تقویت کمیسیون ملی و ارتقای همکاری با سازمان مرکزی در مراکش

جلب مشارکت بیشتر سازمان ها و نهادهای مرتبط با بخش های آموزش، علوم و فرهنگ در سطح کشور برای ارائه برنامه های و ابتکارت جدید خود به کشورهای اسلامی

ایجاد حداقل 2 کرسی آیسسکو در دانشگاه های معتبر کشور در موضوعات مرتبط با حوزه های فعالیت آیسسکو

فراهم کردن زمینه های لازم برای مشارکت فعال در مجمع عمومی آیسسکو در امسال

برگزاری حداقل سه کارگاه مشترک آموزشی با دیگر کشورهای اسلامی در طول امسال

تداوم فعال تر جلسات کمیته های کارشناسی (آموزش، علوم و فرهنگ) کمیسیون ملی آیسسکو

کوشش برای تامین بودجه و امکانات بیشتر برای کمیسیون ملی آیسسکو برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آن

کوشش مستمر برای همکاری تنگاتنگ با دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران

اجرای سایر برنامه ها و طرح های کشورمان که از طرف آیسسکو به کمیسیون ملی در طول سال محول می گردد.

حضور فعال در سایر برنامه های و اجلاس هایی که از طرف آیسسکو و سایر کشورهای اسلامی عضو این سازمان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14198

به "رایزنی با وزارت کشور و بهداشت برای واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان اتباع خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی با وزارت کشور و بهداشت برای واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان اتباع خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید