رقابت 5 کشور برای میزبانی جام ملت ها

به گزارش راه ساری، به نقل از سایت inside the games، قطر در حال تهیه پیشنهاد برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2027 است و باید در این راه با عربستان رقابت کند.

رقابت 5 کشور برای میزبانی جام ملت ها

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

این خبر، پس از آن اعلام شد که شورای المپیک آسیا گفت که پیشنهاد میزبانی این دوره از سوی هر دو کشور برای بازی های آسیایی 2030 نیز ارائه شده است.

تنش ها بین کشورهای همسایه از سال 2017 زیاد بوده است، هنگامی که عربستان سعودی قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

در صورت موفقیت، قطر از سال 2011 برای اولین بار میزبان این رقابت ها خواهد بود، در حالی که عربستان یا هند، در صورتی که میزبان جام ملت ها شوند، برای اولین بار میزبان این رقابت ها خواهند بود.

قطر قهرمان فعلی جام ملت های آسیا پس از شگفتی ژاپن را در فینال 3-1 شکست داد و برای اولین بار به قهرمانی در جام ملت های آسیا رسید. آنها همچنین میزبان مسابقات جام جهانی فیفا در سال 2022 هستند که بزرگترین رویداد فوتبال جهان را برگزار خواهند کرد.

هنوز هم بیش از دو ماه برای ارسال پیشنهادهای رسمی برای جام ملت های آسیا 2027 زمان باقی مانده است.

کمیته اجرایی 30 نفره کنفدراسیون فوتبال آسیا سریع ترین تصمیم را در سال 2021 اتخاذ خواهد کرد اما این امر می تواند به دلیل وجود همه گیری COVID-19 عقب بیفتد.

ازبکستان، اردن و عراق نیز در گذشته به میزبانی این رقابت ابراز علاقه کرده اند و هنوز هم می توانند قبل از مهلت مقرر، داوطلبی خودشان را ارائه دهند.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه گفت که هرچند به چین فقط چهار سال فرصت داده شده تا برای مسابقات 2023 آماده شود اما او معتقد است از سال 2027 باید زمان بیشتری برای میزبان ها لحاظ شود.

وی گفت: چین فقط چهار سال برای آماده سازی زمان دارد و گرچه آنها بسیار توانمند هستند ولی من می خواهم به میزبان آینده حتی بیشتر وقت بدهم. با قالب توسعه یافته که در سال 2019 در امارات راه اندازی شد ما 24 تیم و 51 بازی داریم و بنابراین به هشت تا 10 ورزشگاه در حد کلاس جهانی نیاز داریم.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8965

به "رقابت 5 کشور برای میزبانی جام ملت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 5 کشور برای میزبانی جام ملت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید