روایت بازیگر بوم و بانو از تجربه اولین سریال تاریخی، مردم نقش های طنزم را بیشتر به یاد دارند

به گزارش راه ساری، بازیگر سریال های طنز از اولین سریال تاریخی خود بوم و بانو و تجربه ای که در این همکاری با سعید سلطانی به عنوان کارگردان داشته است یاد کرد.

روایت بازیگر بوم و بانو از تجربه اولین سریال تاریخی، مردم نقش های طنزم را بیشتر به یاد دارند

امیر غفارمنش بازیگر تلویزیون و تئاتر که این شب ها سریال بوم و بانو به کارگردانی سعید سلطانی را در شبکه دو سیما روی آنتن دارد درباره بازی این در سریال تاریخ معاصر به خبرنگاران، بیان نمود: این سریال قصه و دیالوگ های زیبایی دارد که من آن را دوست داشتم به ویژه اینکه قصه خیلی وارد سیاست نمی شود و بیشتر در حوزه مسایل تاریخی و درام است آن را جذاب تر نموده است.

این بازیگر که معمولا در سریال های طنز دیده شده است درباره حضورش در فضای جدی بوم و بانو بیان نمود: این اولین سریال تاریخی من است اما اولین کار جدی ام نیست. به هرحال مردم عطش فراموش کردن لحظات سخت را دارند و طنز بیشتر در ذهن آنها می ماند و شاید برای همین است مرا هم بیشتر با آثار طنزم می شناسند. اگرچه که سریال های جدی زیادی بازی نموده ام از فیلم خانه ای روی آب به کارگردانی بهمن فرمان آرا گرفته تا ارمغان تاریکی جلیل سامان و یا سریال سرنوشت کاری از سیدجمال سیدحاتمی و اصلا خودم کار جدی را خیلی دوست دارم. سریال بوم و بانو هم وجهی تاریخی داشت و در مجموع کاری حرفه ای بود.

این بازیگر با اشاره به حساسیت سعید سلطانی در جزئیات این سریال تاریخی اظهار کرد: حساسیت هایی روی لباس و دکور وجود داشت و اتفاقا همین ها باعث شد سریال در فضاسازی خیلی خوب عمل کند. مثلا از ساعت مچی من که زیر کت معلوم نبود از لحاظ تاریخی رعایت می شد تا دکمه های کتم. ظاهرا برخی فیلم های مستند را چک نموده بودند تا فضاسازی برای ان دوران به درستی دربیاید.

غفارمنش با اشاره به حال خوبی که با تیم این سریال داشته است، گفت: از همه مهتر این بود که ما به دلیل تعطیلی های کرونا شاید دستمزدی گرفتیم که حق مان نبود ولی حال خوبی داشتیم چون گروه خیلی خوب بود و همه با هم کار تیمی فوق العاده ای داشتیم. سختی هایی هم در فراوری داشتیم مثلا بازیگران و عوامل این سریال چهار فصل را در طول فراوری کار دیدند.

وی اضافه نمود: ما از پاییز سال قبل کار را آغاز کردیم و تا پاییز سال جاری مشغول بودیم. زمستان سال گذشته آنقدر هوا سرد و یخ بود که یک گوشه از لوکیشن آتش درست می کردیم. بعد از آن هم که بهار و تابستان شد برای اینکه راکورد حفظ شود با همان لباس زمستان بازی می کردیم.

بازیگر سریال های چک برگشتی و دردسرهای بزرگ در ادامه درباره دیگر جذابیت های بوم و بانو گفت: طراحی گریمم را در این سریال دوست داشتم و با ان راحت بودم و از همه مهمتر برایم همین بود که در سریال هر کسی مسئولیت کار خود را انجام می داد. همه با دلسوزی رفتار می کردند و حتی اگر تپقی می زدم صدابردار سریال به آرامی در گوشم می گفت امیر اینجا را مثلا اشتباه گفتی یا زبانت نچرخید.

غفارمنش درباره فضای تاریخی سریال و چالشی که برای دیالوگ های آن داشته است نیز گفت: سریال در تاریخ معاصر می شود و فاصله تاریخی انچنانی با اکنون ندارد برای همین در دیالوگ ها هم تغییرات آنچنانی نداریم. برخی واژگان هستند که در این فضا تغییر کردند مثلا به جای پرونده، دوسیه گفته می شود. ما سعی کردیم به زمان وفادار باشیم ولی بیشترین سختی برای لباس و حفظ راکوردها بود. از اینکه گره کراوات در سکانس چند ماه پیش چگونه بوده است تا موارد دیگر.

بازیگر مجموعه های راه دررو و خوش نشین ها درباره همکاری با سعید سلطانی یادآور شد: سلطانی هم صاحب اندیشه است و هم فردی است که ما می گوییم سیمش به خدا وصل است. من 32 سال کار نموده ام و با کارگردانان خوبی همکاری داشته ام اما فکر می کنم درست تر و مومن تر از اقای سلطانی ندیده ام.

وی درباره تاثیر این معنویت در طول کار اعلام نمود: ممکن است کارگردانی قاب را هم درست می بندد و تکنیک خوبی دارد اما چندان معنوی نیست و شما در پروژه های طولانی مدت تاثیرش را می بینید که شاید یک کار روزانه است که منتظرید به سرانجام برسد. اما در کاری مثل بوم و بانو حال همه خوب است و دلتان برای همه عوامل تنگ می شود. خیلی از کارهای سینمایی و تلویزیونی بوده است که دستمزدهای انچنانی هم گرفته ایم ولی حال ما خوب نبوده است.

این بازیگر درباره بازخوردها نیز گفت: بازخوردها خوب بود اوایل سریال با پخش زمین گرم همزمانی هایی داشت و تماشاگر را از دست می دادیم اما در ادامه مخاطب این سریال را دنبال کرد و الان می بینم قصه مردم را جذب نموده است.

غفارمنش که این روزها درگیر تئاترنیز هست، بیان نمود: درگیر تئاتر دراکولا هستم که پویا امینی کارگردانش است. این نمایش یک بار روی صحنه رفت به دلیل محدودیت های کرونا تعطیل شد و دوباره روی صحنه می رود. خدا را شکر از کار ما استقبال شدهاست ولی سالن های دیگر خاک می خورد.

وی درباره رعایت پروتکل ها در این نمایش اظهار کرد: تماشاگران یک جایگاه در میان و با ماسک در سالن حضور دارند. خود ما هم در هنگام تمرین رعایت می کنیم و هرکسی سر تمرین می آید یک شیشه الکل به دست دارد.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12114

به "روایت بازیگر بوم و بانو از تجربه اولین سریال تاریخی، مردم نقش های طنزم را بیشتر به یاد دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت بازیگر بوم و بانو از تجربه اولین سریال تاریخی، مردم نقش های طنزم را بیشتر به یاد دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید