سیر تحول صعودی در حوزه هوش مصنوعی، ایران در رتبه چهاردهم دنیا

به گزارش راه ساری، دکتر محمدتقی جغتایی مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایران از نظر تولید مقالات در حوزه هوش مصنوعی رتبه 14 دنیا را به خود اختصاص داده است.

سیر تحول صعودی در حوزه هوش مصنوعی، ایران در رتبه چهاردهم دنیا

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی از جمله حوزه های پرطرفدار در کشور محسوب می شود، بیان نمود: از منظر هوش مصنوعی ما در منطقه اول هستیم و ترکیه را طی دو الی سه سال اخیر پشت سر گذاشته ایم. رتبه کل علوم اعصاب و شناختی ایران 19 است.

رئیس بانک مغز ایران گفت: سیر صعودی در حوزه علوم اعصاب و شناختی بعد از انقلاب و طی دهه اخیر در کشور شکل گرفته است. حوزه هوش مصنوعی، از جمله بخش های کاربردی علوم اعصاب و شناختی محسوب می شود که در صنعت دفاعی، تعلیم و تربیت، سلامت، اقتصاد، و… کاربردهای زیادی دارد.

جغتایی با بیان اینکه باید زیرساخت های توسعه علوم اعصاب و شناختی، هوش مصنوعی و … در کشور تقویت شود، بیان نمود: ما محققان خوب و تربیت شدگان در سطح بالایی در کشور داریم که باید زیرساخت ها را تقویت کنیم تا این افراد بتوانند پیشرفت کنند.

مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری گفت: به دلیل استقبال و علاقمندی های محققان به حوزه علوم اعصاب، شناختی و هوش مصنوعی آزمایشگاه های زیادی برای مطالعه مغز در کشور شکل گرفته به طوری که دانش آموزان هم می توانند مطالعاتی در این زمینه ها داشته باشند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

banoirane.ir: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7882

به "سیر تحول صعودی در حوزه هوش مصنوعی، ایران در رتبه چهاردهم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر تحول صعودی در حوزه هوش مصنوعی، ایران در رتبه چهاردهم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید