شاکر: کنار بزرگسالان تمرین نمی کردیم، حرفی برای گفتن نداشتیم، سالنی در شأن صندلی سابر ایران نداریم

به گزارش راه ساری، شمشیرباز جوان ایران گفت: در حالی که سابر ایران در جمع پنج تیم اول دنیاست، اما سالنی در شأن این صندلی نداریم.

شاکر: کنار بزرگسالان تمرین نمی کردیم، حرفی برای گفتن نداشتیم، سالنی در شأن صندلی سابر ایران نداریم

امیرحسین شاکر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد مسابقات شمشیربازی سابر جوانان دنیا در تهران گفت: در این دوره تیم های زیادی حضور داشتند از جمله ایتالیا، اسپانیا و رومانی که در رنکینگ دنیای در رده اول، دوم و چهارم قرار دارند. بلژیک و کویت از دیگر تیم های صاحب نام حاضر در این دوره از مسابقات بودند و دیدیم که کویت، ایتالیا را شکست داد. این رقابت ها نسبت به مسابقات قبلی، سطح بالاتری داشت.

وی اضافه نمود: در جدول 16 نفره حضور داشتم، اما با شکست برابر شمشیرباز ایتالیایی از صعود بازماندم. حریف ایتالیایی من در سرانجام روی سکوی نخست ایستاد.

ملی پوش جوان شمشیربازی ایران مطرح نمود: شمشیربازی رشته ای است که در آن تجربه به تکنیک می چربد و چون فدراسیون بودجه کمی دارد، نمی تواند روی جوانان و نوجوانان سرمایه گذاری کند. در سال فقط به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شویم و تجربه کمتری نسبت به حریفان مان داریم. از بین ملی پوشان ایران فقط من و گلزار تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را داشتیم که در این رقابت ها به مدال نقره هم رسیدیم.

شاکر با اشاره به بودجه کم فدراسیون مقابل هزینه های این رشته گفت: همه بودجه محدود فدراسیون صرف تیم سابر بزرگسالان می گردد، در کنار آن ما مشکل سالن هم داریم و در حالی که تیم بزرگسالان ما جزو 5 تیم اول دنیا است، اما محل تمرین در حد این صندلی نداریم. سالن آزادی حتی سیم کشی شمشیربازی هم دارد، اما در اختیار فدراسیون کشتی است.

وی اظهار داشت: شرایط اردوی شمشیربازی با سایر رشته ها متفاوت است و مطمئناً این شرایط پیشرفت را کُند می نماید، اما باز هم با وجود کاستی ها تمام کوشش خود را به کار می گیریم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

ملی پوش جوان کشورمان با اشاره به نتایج گذشته جوانان گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا در سال گذشته به میزبانی اردن با اینکه سن کمی داشتیم، سوم شدیم. در مسابقات زیر 23 سال تایلند در چند ماه گذشته هم دوم شدیم و توانستیم ژاپن و قزاقستان را پشت سر بگذاریم. از مسئولان می خواهم توجه بیشتری به این رشته داشته باشند، چرا که در شأن شمشیربازی ایران نیست که سالن مناسب نداشته باشد. در لیگ هم اسپانسر نداریم. اگر بخش خصوصی و مسئولان از ما حمایت نمایند، مطمئناً نتایج بهتر خواهد شد. کره جنوبی مدال طلا را در هر سه رشته سابر، فلوره و اپه درو می نماید. این در حالی است که ما از لحاظ تکنیکی چیزی کمتر از آنها نداریم.

شاکر با تاکید بر تاثیر تمرین در کنار بزرگسالان گفت: اگر در کنار تیم بزرگسالان تمرین نمی کردیم، هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم و اگر در مسابقات تهران پا به پای اسپانیا پیش رفتیم، تاثیر همین تمرینات بود. این فرصت خوبی است که از تجربیات بزرگسالان استفاده کنیم. از پیمان فخری به خاطر اینکه فرصت این تمرینات را به ما داد، تشکر می کنم. همچنین از مجتبی عابدینی که همیشه مشوق و راهنمای من است هم تشکر می کنم.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6707

به "شاکر: کنار بزرگسالان تمرین نمی کردیم، حرفی برای گفتن نداشتیم، سالنی در شأن صندلی سابر ایران نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاکر: کنار بزرگسالان تمرین نمی کردیم، حرفی برای گفتن نداشتیم، سالنی در شأن صندلی سابر ایران نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید