شناسایی 100 هزار نمونه سنگ نگاره تنها در یک منطقه تیمره

به گزارش راه ساری، معاون حفظ و احیا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گقت: تعداد سنگ نگاره های منطقه تیمره بسیار زیاد است به طوری که تنها در یک منطقه 100 هزار نمونه سنگ نگاره شناسایی شده است.

شناسایی 100 هزار نمونه سنگ نگاره تنها در یک منطقه تیمره

ایسنا: محسن کریمی با اشاره به اقلیم کوهستانی استان مرکزی، بیان نمود: شرایط استان مرکزی باعث شده است که در نقاط مختلف استان شاهد سنگ نگاره ها باشیم، اما کلونی و تجمع اصلی این سنگ های در منطقه تیمره شهرستان خمین است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از این کلونی ثبت ملی شده است، اضافه نمود: سنگ نگاره های تیمره در نقاط متعددی پراکنده شده است و شامل جاده گلپایگان، آشناخور، شهابیه و … می شود. قدمت بخشی از آنها به دوره پیش از تاریخ، بخشی مربوط به دوره تاریخی و بخشی به دوره اسلامی بازمی شود و در طول تاریخی این نقوش بر صخره ها نقش بسته است.

کریمی افزود: سنگ نگاره های منطقه تیمره بسیار زیاد است به طوری که تنها در یک منطقه 100 هزار نمونه سنگ نگاره شناسایی شده است.

معاون حفظ و احیا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان نمود: مجموعه میراث فرهنگی در صدد ایجاد پایگاهی در منطقه تیمره است که این اتفاق قطعا به معرفی بهتر این ظرفیت کهن گردشگری یاری می نماید، همچنین در نظر است که یک همایش ملی ویژه معرفی سنگ نگاره ها برگزار شود که در امر جذب گردشگر موثر خواهد بود.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4151

به "شناسایی 100 هزار نمونه سنگ نگاره تنها در یک منطقه تیمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 100 هزار نمونه سنگ نگاره تنها در یک منطقه تیمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید