ظریف: فاجعه انسانی در یمن تنها راه چاره سیاسی دارد

به گزارش راه ساری، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به دیدار خود با سخنگوی جنبش انصارالله یمن اشاره و تاکید نمود که فاجعه انسانی در یمن تنها راه چاره سیاسی دارد.

ظریف: فاجعه انسانی در یمن تنها راه چاره سیاسی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در پیغامی در توئیتر به دیدار امروز خود با محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن پرداخت.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: امروز در تهران با محمد عبدالسلام دیدار کردم. طیفی از موضوعات از جمله کوشش ها برای سرانجام دادن به جنگ به رهبری سعودی و فاجعه انسانی مورد بحث نهاده شد. برای این فاجعه انسانی فقط راه چاره سیاسی وجود دارد و تنها به وسیله مشارکت تمامی بازیگران حاصل می گردد.

اخیم اشتاینر مدیر برنامه های توسعه سازمان ملل در یمن چند روز پیش درباره فاجعه بار بودن اوضاع انسانی در یمن گفت: در هر 12 دقیقه، یک کودک زیر پنج سال در یمن جان خود را از دست می دهد. (جزئیات بیشتر)

یمن از پنج سال پیش تاکنون با بزرگترین فاجعه بشری در دنیا به دلیل حملات ائتلاف سعودی دست و پنجه نرم می نماید.

مارک لوکوک معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه پیشتر هشدار داده بود که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می برد.

وی خردادماه گذشته گفته بود که بیش از نیمی از مردم یمن به یاری های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به 4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

چندی پیش، یونیسف نیز در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفته بود که هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی جان خود را از دست می دهند.

.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6203

به "ظریف: فاجعه انسانی در یمن تنها راه چاره سیاسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: فاجعه انسانی در یمن تنها راه چاره سیاسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید