عراق، درخواست استقرار الحشد الشعبی در جنوب موصل، انهدام شبکه داعشی در الانبار

به گزارش راه ساری، درخواست برای استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در جنوب موصل، انهدام شبکه داعشی در الانبار و کشف و خنثی سازی 23 بمب در بعشیه در نینوا در شمال عراق از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

عراق، درخواست استقرار الحشد الشعبی در جنوب موصل، انهدام شبکه داعشی در الانبار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری السومریه، یک منبع امنیتی در استان الانبار در عراق اعلام کرد: افراد مسلح با استقرار پست بازرسی جعلی در تقاطع الصکار در جاده بین المللی میان منطقه کیلومتر 160 و الرطبه در استان الانبار، سه خودرو غیرنظامی را هدف قرار دادند. یکی از خودروهای متعلق به کارمند ثبت احوال بود که تروریستها راننده وی را کشتند و در داخل خودرو او را آتش زدند. خودرو دومی از پست بازرسی دروغین فرار کرد که به سوی آن آتش گگرددند و آنرا سوزاندند و تروریستها راننده خودرو سوم را به همراه دو نفر دیگر با خود بردند.

کشف و خنثی سازی 23 بمب از سوی حشد شعبی در بعشیقه در نینوا

اداره اطلاع رسانی الحشد الشعبی از کشف و خنثی سازی 23 بمب در بعشیقه در استان نینوا از سوی نیروهای خنثی کننده بمب تیپ 30 نیروهای داوطلب مردمی از اراضی کشاورزی که از سوی داعش کارگذاشته شده بود، اطلاع داد و اعلام کرد که این در راستای پاکسازی همه مناطق کشاورزی از مواد منفجره و بمب های داعشی است.

متلاشی کردن یک شبکه داعشی در الانبار از سوی الحشد الشعبی

نیروهای حشد شعبی یک شبکه داعشی را در الانبار متلاشی کردند. این شبکه از سوی تیپ 27 حشد شعبی در ناحیه الجنابیین در الکرمه در استان الانبار متلاشی شد.

الحشد الشعبی اعلام کرد که اعضای این شبکه، یکی از پرسنل هدایت و رانندگی را در الانبار ترور نموده بودند.

درخواست استقرار الحشد الشعبی در جنوب موصل

وطبان الرماحی رئیس شورای توحید عشایر نینوا خواهان حضور نیروهای حشد عراق در جنوب موصل به سبب تحرکات داعش طی روزهای گذشته در این منطقه شد.

وی گفت: باید که از الحشد الشعبی برای تضمین ثبات منطقه یاری گرفته گردد و تحرکات داعش رصد گردد.

تاکتیک جدید علیه داعش

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از تاکتیک جدید علیه داعش که شامل محروم کردن آن از مناطق جغرافیایی غیرقابل دسترس که تکفیری ها به آن روی می آورند، اطلاع داد و اعلام کرد که فرماندهی عملیات سامرا عملیاتی برای پاکسازی جزیره ام جریش در رود دجله انجام داد که پنج روز به طول انجامید و در جریان آن 10 مرکز داعشی کشف و منهدم شد.

عقب نشینی تیپ 61 نخست وزیری عراق از کرکوک

یک منبع امنیتی از خروج تیپ 61 نخست وزیری عراق از کرکوک و تمرکز آن در پایگاه کی1 و جایگزینی نیروهای پلیس اطلاع داد.

بازداشت 5 داعشی در استان نینوا

منابع عراقی از بازداشت پنج داعشی که در آنچه دیوان الجند و المعسکرات العامه داعش نامیده می شد، فعالیت می کردند، اطلاع دادند و اعلام کردند که آنها به وابستگی به داعش و مشارکت در اقدامات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در زمان تسلط داعش بر این مناطق اعتراف کردند.

کشته شدن یک نظامی ارتش عراق در جنوب موصل

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: یک نظامی ارتش عراق بر اثر انفجار بمب در راستا گشتی ارتش در ناحیه حمام العلیل در جنوب موصل کشته شده است.

تدابیر امنیتی شدید برای جلوگیری از بازگشت داعش به موصل

یک منبع امنیتی عالی رتبه در موصل از طرح اطلاعاتی که همزمان با بازگشت آوارگان به این شهر شروع خواهد شد، پرده برداشت و گفت: طرح امنیتی جدید که از سوی نهادهای اطلاعاتی و سازمان امنیت ملی عراق آماده شده است طی روزهای آینده و همزمان با بازگشت شماری از خانواده های داعشی به داخل موصل پس از بستن هم اردوگاههای آوارگان در اوایل ماه آینده میلادی، عملی خواهد شد.

منبع عراقی اعلام کرد: دفاتر اطلاعاتی همه بنگاهداران املاک را فرا خوانده است و از آنها خواسته که همکاری قوی با افسران اطلاعاتی داشته باشند و همه اطلاعات درباره منزلی که به وسیله دفاتر املاک فروخته یا اجاره داده می گردد، به نیروهای اطلاعاتی داده گردد.

منبع عراقی اعلام کرد: هدف این است که احدی بدون مجوز اطلاعاتی در جایی ساکن نگردد.

این در حالی است که اخیرا تحرکات تکفیری ها در بعضی مناطق عراق به ویژه دیالی در شرق و صلاح الدین و نینوا در شمال و الانبار در غرب عراق تشدید شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12808

به "عراق، درخواست استقرار الحشد الشعبی در جنوب موصل، انهدام شبکه داعشی در الانبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، درخواست استقرار الحشد الشعبی در جنوب موصل، انهدام شبکه داعشی در الانبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید