علی برقی از شرم تا گل به خودی

به گزارش راه ساری، کرونا هر روزه قربانیان بسیاری در ایران و جهان دارد و هر روز از یک قشر یا صنف باید خبر مرگ به علت کرونا را شنید. حالا علی برقی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر قربانی بود.

علی برقی از شرم تا گل به خودی

برقی چند روز گذشته خودش از ابتلا شدن به کرونا خبر داده بود. او نخستین بار سال 1371 در فیلم شرم کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرده بود و آخرین کار سینمایی او بازی در فیلم سینمایی گل به خودی به کارگردانی احمد تجری است که هنوز اکران نشده است.

تپل بودن شرط ورود به تلویزیون

علی برقی با 145 کیلوگرم وزن به عنوان تپل ترین بازیگر ایرانی شناخته شده بود. اضافه وزنی که باعث پیشنهادهای کاری به او شد. سنگین وزن ترین بازیگر اما در بیش از 200 تیزر تبلیغاتی بازی کرد و بعد هم پیشنهاد بازی در سریال ها و کارهای سینمایی را قبول کرد. او گفته بود که به خاطر وزنم از من خواسته شد تا در یک سریال ایفای نقش کنم، منم قبول کردم کار پخش شد و بعد پیشنهادهای همکاری دیگر را گرفتم. گرچه من دوره های بازیگری گذرانده بودم ولی شاید اگر من این وزن را نداشتم هیچ وقت نمی توانستم در حیطه کاری ام پیروز شوم.

او خودش در مورد چاقی اش گفته بود: من 145 کیلوگرم وزن و 178 سانتیمتر قد دارم، وزن به خاطر خورد و خوراک یا بی تحرکی بالا نرفته بلکه چاق بودن دلیل ارثی دارد. من هم تحرک دارم و هم غذا خوردنم عادی است، در روز سه وعده غذا می خورم آن هم خیلی معمولی و در حد یک بشقاب البته خوشبختانه تیروئید هم ندارم. علی برقی در آموزشکده تئاتر تهران دوره بازیگری را گذراند و بصورت جدی از سال 1382 وقتی 25 ساله بود از فعالیت روی صحنه تئاتر وارد عرصه هنر شد.

بازیگر محبوب سریال های طنز

داستان ویلای من ساخته مهران مدیری از جمله سریال هایی است که علی برقی در آن بازی کرد. این سریال درباره پیرمردی 90 ساله و پولدار است که قرار است به زودی فوت کند. وی هرگز ازدواج نکرده و فرزندی ندارد. او فقط چند برادر دارد که همه آن ها فوت کرده اند. وکیل او در پی وراث واقعی است. که به طور اتفاقی ارسلان و هدایت که در یک رستوران کار می کنند متوجه این ماجرامی شوند و تصمیم می گیرند که خود را به عنوان برادر زاده مشکات معرفی کنند. علی برقی در این سریال نقش کمک آشپز را بازی می کند.

در این باره بخوانید:

مروری بر کارنامه سینمایی رویا افشار

عروسک های محبوب از جناب خان تا کلاه قرمزی

همه چیز درباره مراسم اسکار 2021

از دیگر کارهای او می توان به سریال بچه مهندس 2 اشاره کرد که برای مخاطبانش چهره مجذوب کننده و دوست داشتنی بود او در این سریال نقش آشپز پرورشگاه را برعهده دارد. بچه مهندس نام یک مجموعه تلویزیونی است که در سه فصل تولید شده است. فصل نخست این سریال را سجاد ابوالحسنی نوشته و فیلمنامه فصل دو و سوم سریال را حسن وارسته نوشته است. از مهم ترین بازی های دیگر علی برقی دادستان و نون و ریحون است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14407

به "علی برقی از شرم تا گل به خودی" امتیاز دهید

1 کاربر به "علی برقی از شرم تا گل به خودی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی برقی از شرم تا گل به خودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید