فاز پایانی احداث پارک اقوام ایرانی در کرج

به گزارش راه ساری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: موزه مردم شناسی استان به عنوان مجموعه مکمل پکیج گردشگری پارک اقوام ایرانی راه اندازی می گردد.

فاز پایانی احداث پارک اقوام ایرانی در کرج

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی روز یکشنبه 29 تیرماه 99 در حاشیه بازدید از پارک اقوام ایرانی در کرج با قدردانی از اقدامات ارزشمند شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج برای رشد و توسعه صنعت جهانگردی در استان مطرح کرد: با توجه به حضور اقوام مختلف کشور در البرز و همچنین نام گذاری این استان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به عنوان ایران کوچک، مجموعه شورای اسلامی و شهرداری شهر کرج با تغییر کاربری یکی از عظیم ترین پارک های کرج اقدام به ایجاد پارک اقوام ایرانی کردند.

او اضافه نمود: در این پارک هر منطقه ایران به عنوان نماینده فرهنگ، آداب، رسوم و معماری آن منطقه به صورت کامل و در اندازه های واقعی ایجاد شده است. از جمله این مناطق می توان به سایت روستای ابیانه کاشان، سایت روستایی ترکمن، سایت روستایی عشایر اردبیل، سایت روستایی عشایر بختیاری، سایت روستاهای خوزستان (موزیف های عربی و کپرهای نی)، سایت روستاهای خزری، آب انبار چهار بادگیره یزد، بازار سعدالسلطنه قزوین، مسجد جامع روستای فهلج یزد و جاذبه های بسیاری دیگر اشاره نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی البرز در ادامه از افتتاح این پارک به عنوان نقطه عطفی در صنعت جهانگردی استان البرز یاد کرد و گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت هفت هکتارایجاد شده و جذابیت فراوانی برای جهانگرد ورودی دارد. جهانگردان در در موزیف های عربی خوزستان می توانند به صرف قهوه و چای بپردازند، در بازار سعدالسلطنه قزوین می توانند آثار هنری و صنایع دستی خریداری نمایند و در آمفی تئاتر روباز مجموعه که 1100 متر مربع مساحت دارد، به تماشای تعزیه، نقالی و شاهنامه خوانی بپردازند، در مسجد جامع فهرج یزد نماز اقامه نموده، در ارگ بم عکس یادگاری گرفته و در سفره خانه سنتی مجموعه پذیرایی شوند.

او اضافه نمود: اداره کل استان آمادگی خود را برای هرگونه نقش آفرینی در تکمیل این مجموعه اعلام می نماید و با مذاکرات انجام شده یکی از برنامه های ما برای تکمیل این پکیج ایجاد و راه اندازی موزه مردم شناسی است که در تلاشیم در نزدیک ترین زمان به بهره برداری برسد.

کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10609

به "فاز پایانی احداث پارک اقوام ایرانی در کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز پایانی احداث پارک اقوام ایرانی در کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید