فعالیت بخش های جانبی در نمایشگاه الکامپ، راه اندازی صندوق فروشگاهی الکترونیک از سال آینده

به گزارش راه ساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات به تشریح بخش های مختلف نمایشگاه الکامپ پرداخت و گفت: از سال آینده صندوق فروشگاهی الکترونیک راه اندازی می گردد.

فعالیت بخش های جانبی در نمایشگاه الکامپ، راه اندازی صندوق فروشگاهی الکترونیک از سال آینده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ در ساختمان سازمان فناوری اطلاعات برگزار گردید، گفت: این دوره از نمایشگاه پنجمین الکامپ متوالی است که سازمان نظام صنفی رایانه ای متولی برگزاری آن است و خوشبختانه توانسته ایم سال جاری توسعه بیشتری در جنبه های مختلف نمایشگاه ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت برای تمامی سالن های این نمایشگاه تکمیل شد و در همین چند روز گذشته به دلیل استقبال غرفه داران، دو سالن دیگر نیز به سالن های بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ اضافه کردیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کشور گفت: یکی از بخش های این نمایشگاه الکام استارز که در سال گذشته 4 سالن برای این موضوع در نظر گرفته شده بود که سال جاری آن را به 6 سالن رسانده ایم. با توجه به استقبال انجام شده 2 سالن اضافی نیز برای این کار در نظر گرفته شد و هم اکنون 8 سالن در زمینه الکام استارز فعال است. همچنین بخش های دیگری نیز در این نمایشگاه وجود دارد که از آنها می توان به الکام ترندز اشاره نمود که البته این بخش سال گذشته به صورت محدود بود، اما سال جاری تبدیل به سالن شده است.

اثنی عشری تصریح کرد: الکام جابز بخش دیگری است که برای نخستین بار به این نمایشگاه اضافه شده و در موضوع اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می نماید، در این بخش شرکت های آموزشی، کاریابی و کسب و کارها و کارجویان حضور دارند. همچنین بخش دیگری با نام الکام تاکز ایجاد شده که سال جاری نیز همانند سال گذشته استقبال خوبی از آن می گردد.

در ادامه این نشست امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: سال جاری به دلیل موضوعات محیط زیستی ارائه و توزیع هرگونه بروشور کاغذی توسط ارگان های دولتی را ممنوع کردیم؛ چراکه وقتی نهادی درباره دولت الکترونیک صحبت می نماید، شایسته نیست خودش در مصرف کاغذ صرفه جویی نکند و برای ارائه اطلاعات از کاغذ استفاده کند. در نمایشگاه الکامپ سال جاری یک مقوله جانبی اضافه شده که بخش جالبی است و برای اصحاب رسانه و بازدیدکنندگان دارای اهمیت است و از یکی از استارت آپ های فعال در حوزه دوچرخه سواری خواسته ایم تا در این نمایشگاه به مردم خدمات ارائه دهند. در کنار آن دو اپلیکیشن حمل و نقل نیز برای رفت وآمد مردم به نمایشگاه تخفیف های مناسبی را در نظر گرفته اند.

ناظمی تصریح کرد: از حدود 6 ماه پیش نیز در وزارت ارتباطات برنامه ای برای فعالیت دانش آموزان در حوزه کارآفرینی و برنامه نویسی دیجیتال را شروع کردیم که دانش آموزان در قالب گروه هایی به رقابت با یکدیگر پرداختند و 10 تیم به عنوان 10 تیم برتر در استان های تهران و سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: در نمایشگاه الکامپ سال جاری این اجازه به تیم های دانش آموزی برتر داده شده تا در 10 میز با عنوان نیواستارز حضور داشته باشند که این یکی از بزرگ ترین جوایزی است که می توان به تیم های فناور و کارآفرین دانش آموزی اهدا کرد و امکان رشد آنها را فراهم کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: همچنین صندوق فروشگاهی قوانین خاصی را لازم داشت که به تصویب رسید و فروشگاه ها با ایجاد صندوق فروشگاهی به طور مستقیم با بخش مالیاتی در ارتباط هستند، در این طرح کمیته ای وجود دارد که برای به اجرا گذاشتن این فرایند همکاری های لازم را خواهد داشت؛ چراکه پیش از این پیش نویس اولیه سخت افزاری این طرح آماده شده بود، اما حالا رویکرد نرم افزارانه نیز به آن داده شده و از سال آینده ابزار جدیدی به نام صندوق های فروشگاهی ایجاد می گردد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3675

به "فعالیت بخش های جانبی در نمایشگاه الکامپ، راه اندازی صندوق فروشگاهی الکترونیک از سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بخش های جانبی در نمایشگاه الکامپ، راه اندازی صندوق فروشگاهی الکترونیک از سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید