لیبی، واکنش طرابلس به موضع گیری وزارت خارجه آمریکا، ورود وزیرخارجه یونان به بنغازی

به گزارش راه ساری، وزیر خارجه دولت وفاق ملی در واکنش به ابراز نگرانی آمریکا درخصوص درخواست طرابلس گفت: حمله به طرابلس و یگان های ارتش که درحال نبرد با داعش و جرایم سازمان یافته بودند، عامل بحران کنونی لیبی است.

لیبی، واکنش طرابلس به موضع گیری وزارت خارجه آمریکا، ورود وزیرخارجه یونان به بنغازی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس دولت وفاق ملی هفته گذشته طی نامه ای به سران آمریکا، انگلیس، ایتالیا، الجزایر و ترکیه خواهان فعال سازی توافقنامه همکاری نظامی امنیتی میان طرابلس با این کشورها شد. ایتالیا به این درخواست پاسخ منفی داد. وزارت خارجه آمریکا دیروز از درخواست طرابلس برای دریافت یاری نظامی ابراز نگرانی کرد و از طرف های درگیر در جنگ طرابلس خواست که از راه های سیاسی به بحران لیبی سرانجام دهند.

وزیر خارجه دولت الوفاق لیبی خطاب به مقامات آمریکا گفت: حمله به پایتخت لیبی بزرگ ترین مانع در فرایند سیاسی برای حل و فصل بحران این کشور است. این حمله ثبات و امنیت لیبی را از بین برد و اجازه نداد تا مردم یک دولت مدنی و دموکراتیک در کشورشان ایجاد نمایند.

به نوشته تارنمای الوسط - لیبیا محمد طا ر سیاله از آمریکا و سایر قدرت های فرامنطقه ای خواست تا موضعی شفاف و صریح در قبال جنگ طرابلس اتخاذ نمایند.

سیاله توضیح داد: دولت وفاق ملی تنها نماینده مردم لیبی است که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

در همین حال، وزیر خارجه یونان برای گفت وگو درباره توافقنامه طرابلس آنکارا صبح امروز وارد شهر بنغازی شد تا با عبدالله الثنی رئیس دولت موقت شرق لیبی در این زمینه گفت وگو کند.

دولت موقت لیبی و یونان از مخالفان توافقنامه همکاری نفتی امنیتی و دریایی طرابلس - آنکارا هستند.

انتظار می رود در سفر وزیر خارجه یونان به لیبی وی با عبدالهادی حویج وزیر خارجه دولت موقت ملاقات و درباره گسترش همکاری های دوجانبه و انعقاد یک توافقنامه امنیتی گفت وگو کند.

الوسط لیبیا در خبر دیگری نوشت: سفارت لیبی در قاهره از امروز فعالیت خود را در بخش کنسولگری، بهداشت و فرهنگ آغاز کرد تا به لیبیایی های مقیم مصر خدمات لازم را ارائه کند.

سفارت لیبی در قاهره از یکشنبه هفته گذشته به دلیل شرایط امنیتی فعالیت خود را در مصر به حالت تعلیق درآورده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7176

به "لیبی، واکنش طرابلس به موضع گیری وزارت خارجه آمریکا، ورود وزیرخارجه یونان به بنغازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، واکنش طرابلس به موضع گیری وزارت خارجه آمریکا، ورود وزیرخارجه یونان به بنغازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید