مؤثرترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل شناسایی شد

به گزارش راه ساری، نتایج یک بررسی گسترده نشان می دهد، خوردن کمتر، ورزش بیشتر و ترک الکل و سیگار می تواند میزان بروز زوال عقل را تا 40 درصد کاهش دهد.

مؤثرترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل شناسایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک بررسی گسترده که به تازگی اجرا شده نشان می دهد، خوردن کمتر، ورزش بیشتر و ترک الکل و سیگار می تواند میزان زوال عقل را تا 40 درصد کاهش دهد.

یک تیم 28 نفره از متخصصان برجسته دمانس در جهان طی پژوهش اخیر خود دریافتند، گردش خون ضعیف به شدت تحت تأثیر رژیم غذایی، ورزش و عادات نوشیدنی واقع شده است.

در نقطه مقابل، قرار گیری در معرض آموزش و پرورش دارای اثر محافظتی در برابر زوال مغز است؛ یک مطالعه بزرگ نشان می دهد، صدها هزار نفر با استفاده از یک سبک زندگی سالم می توانند از زوال عقل در امان باشند.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 سه برابر و به 131.5 میلیون نفر برسد.

یک بررسی جامع از شواهد نشان می دهد که حدود 40 درصد از موارد ابتلا به زوال عقل قابل اجتناب یا تأخیر است.

اکنون درک رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد گردش خون ضعیف که بسیار تحت تأثیر رژیم غذایی، ورزش و نوشیدن است تأثیر قابل توجهی در مغز دارد و افراد با پیروی از سبک زندگی سالم می توانند خود را از بیماری های بسیاری از جمله زوال عقل در امان نگه دارند.

محققان به تازگی دریافتند، آلودگی هوا و همچنین افسردگی در پیری خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد؛ در سال 2017، مجله پزشکی لانست 9 عنصر را شناسایی کرد که زمینه بروز زوال عقل را فراهم می کنند.

مقاله جدید این موضوع را به روز می کند و سه عامل خطر جدید را اضافه نیز می کند؛ مصرف الکل، آلودگی هوا و آسیب دیدگی سر می تواند ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

محققان که دانشمندان برجسته انگلیس در دانشگاه کالج لندن، کمبریج، اکستر، ادینبورگ و منچستر را شامل می شوند تأکید کردند که به میزان قابل توجهی می توان احتمال بروز زوال عقل در سال های بعدی زندگی را کاهش داد.

به گفته آنها، یافته های جدید نشان می دهد که مردم از قدرت بسیار زیادی برای تعیین سرنوشت خود در زمینه ابتلا به این بیماری برخوردار هستند.

کارشناسان تأکید کردند، سیاستمداران باید مسئولیت کاهش برخی از خطرها را به عهده بگیرند، به ویژه با پرداختن به مشکل رو به رشد آلودگی هوا که در افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل نقش دارد.

انتهای پیام/

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10832

به "مؤثرترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤثرترین راه برای در امان ماندن از زوال عقل شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید