ماهانه 4.2 میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان شرقی انجام می گردد

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این که طی دو ماه اخیر جوجه ریزی در استان افزایش داشته است، گفت: ماهانه چهار میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می گردد.

ماهانه 4.2 میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان شرقی انجام می گردد

اکبر فتحی عصر دوشنبه در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه فراوری مرغ در استان شرایط مطلوبی دارد، اظهار کرد: قبلا ماهانه در استان بالغ بر 3 الی 3 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شد که اکنون با ساماندهی واحدهای غیرمجاز مرغداری در استان این جوجه ریزی افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: با یاری دستگاه های ذی ربط و نظارتی عضو قرارگاه امنیت کشاورزی، فراوری جوجه در هر متر مربع از 10 به 12 قطعه و با مکانیزه شدن واحدهای مرغداری نیز میانه فراوری بعضی از مرغداری ها از 10 به 15 قطعه در هر مترمربع رسیده است.

فتحی ادامه داد: روزانه به طور میانگین 250 تن مرغ در استان به مصرف خانوارها و صنایع تبدیلی می رسد.

وی با اشاره به فعالیت 11 کشتارگاه در استان، گفت: در حال حاضر واردات مرغ نداریم و مازاد بر احتیاج استان نیز فراوری می کنیم که این مازاد فراوری به صورت روزانه میانگین 60 تن به وسیله شرکت پشتیبانی دام خریداری و ذخیره می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این که افزایش جوجه ریزی و ساماندهی مرغداری های غیرمجاز در استان تداوم خواهد داشت، اضافه نمود: با این فرایند مسئله ای از بابت بازار شب عید مرغ و تخم مرغ نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14472

به "ماهانه 4.2 میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان شرقی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهانه 4.2 میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان شرقی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید