مردان بی وفا؛ چرا مردان خیانت می نمایند؟

به گزارش راه ساری، دلایل گوناگونی وجود دارد که باعث خیانت مردان بی وفا می گردد و فقط نباید به جذابیت های ظاهری یک نفر در این مورد اکتفا کرد بلکه فاکتور های بسیار مهم رفتاری در مرد و زن می تواند عاملی معین کننده در خیانت یا عدم خیانت مردان باشد.

مردان بی وفا؛ چرا مردان خیانت می نمایند؟

چرا مردان بی وفا هستند و خیانت می نمایند؟ بخواهید یا نخواهید دلیل این مشکل فقط رابطه جنسی نیست. در یک مطالعه که در رابطه با خیانت انجام شد، مردان گفتند که خیانتشان به دلیل این بوده که احساس می کردند همسرانشان به آن ها توجه نمی نمایند. در این میان پاسخ فقط 7 درصد از افراد تمایل جنسی به دیگر افراد بوده است. آیا می خواهید از خیانت همسرتان پیش گیری کنید؟ ما به سراغ منبع این مشکل یعنی مردان رفته ایم تا بدانیم دقیقا چرا خیانت می نمایند و شما چگونه می توانید از این موضوع جلوگیری نمایید.

مردان بی وفا احساس جذابیت نمی نمایند

جف می گوید: احساس کردم برای همسرم دیگه جذاب نیستم. همواره به من راجب شکم بزرگم می گفت و از جرج کلونی تعریف می کرد. به این فکر کنید که اگر همسر شما، یکی از بازیگران سینما را با شما مقایسه کند چقدر احساس عدم جذابیت می کنید. بنابراین، همواره طوری با همسرتان رفتار کنید که انگار جذاب ترین مرد جهانست. این کار باعث می گردد او نیز شما را جذاب ترین زن جهان بداند.

بیشتر بخوانید: راز جذابیت؛ چگونه دوست داشتنی باشیم؟

فکر می نماید که می تواند از عواقبیش فرار کند

برای بعضی مردان این که بدانند کارشان برایشان تبعاتی نخواهد داشت برای بی وفایی کافیست! اد می گوید همسر من هیچ وقت به این که کارم طول میکشه اعتراض نمیکرد. جالبیش اینجا بود که وقتیم که روز تولدش فوتبال میدیدم بازم اعتراضی نداشت. میدونستم اگه بفهمه خیانت کردم ناراحت می شه اما نکته همینجا بود که فک می کردم نمیفهمه! در این مواقع از نظر شما او باید بداند چنین رفتاری از محبت شماست، اما با این حال بهتر است مرزهایی را برای هم معین نمایید و هردو به آن پایبند باشید.

عزت نفسش تخریب شده است

گاهی اوقات یک اتفاق بد در زندگی می تواند مسبب این گردد که همسر شما احساس کند عزت نفس او پایین آمده است و در جایی خارج از زندگی زناشویی به دنبال مرحم برای آن بگردد. ریک می گوید: همسر من بی نظیره، اما بعد از 6 ماه تقلا در بیکاری، این که می دیدم خانمم میره سرکار هر روز صبح منو آزار می داد و می خواستم از حس بدی که به خودم داشتم فرار کنم. تو این حالت یا باید معتاد می شدم یا یه زن دیگه رو پیدا می کردم که خب من دومیو انتخاب کردم.

مردان بی وفا اولویتی برای احساسات شما قائل نیستند

رون می گوید من خیلی حریص بودم و یک زن فوق العاده برام کم بود. این روش سال ها ادامه پیدا کرد تا همسرم بهم گفت که چقدر رفتارم بده. خودمحوری من داشت به کسی که بیشتر از هرکسی تو زندگی عاشقش بودم ضربه میزد. همسر رون به او گفت که اگر او تمرکزش را بر روی احساسات همسرش بگذارد، رفتارش تغییر خواهد نمود. درست می گفت، رون از خیانت دست برداشت و همسرش او را بخشید.

حس می نماید که دیگر برای شما اهمیت ندارد

ممکن است فراز و نشیب های گوناگون در زندگی باعث گردد فراموش کنید چقدر همسرتان برایتان اهمیت دارد و باید جلوی این اتفاق را بگیرید. اندی گفت: وقتی زندگی مشترکمون رو آغاز کردیم همواره به احساسات هم فکر می کردیم. می دونستم این مسئله به این شدت ادامه پیدا نمیکنه اما بعد از مدتی احساس کردم نه تنها شدتی وجود نداره بلکه من بین اولویت های اون شاید در بهترین حالت اولویت دهم بودم. خیانت اندی به دلیل جذابیت های جنسی به وجود نیامد بلکه دلیل آن اهمیت نداشتن وی برای همسرش بود.

بیشتر بخوانید: آیا خیانت به همسر تنها داشتن رابطه نامآغاز جنسی است؟

عصبانی است که اما حرفی نمی زند

مردی که عصبانیتش را در خود نگه می دارد و نمی گوید که چه چیزی موجب آزارش می گردد مستعد ایجاد یک خیانت پرخاشگرانه و منفعلانه است. دیوید می گوید: همسرم برای دومین سال متوالی به جشن کریسمس شرکتمون نیومد. معین بود ناراحت میشم اما توجهی نمی کرد. دیوید با یکی از همکارانش که در آن ضیافت حضور داشت به ایجاد رابطه پرداخت. این رابطه یک بار رخ داد و من به همسرم نگفتم اما همواره احساس حماقت می کردم. از آنجایی که هیچ کدام از شما دونفر نمی توانید ذهن یکدیگر را آنچنان دقیق بخوانید بهتر است خطوط ارتباطیتان را باز نگه دارید. باید به همسرتان یادآور شوید که اگر کاری که شما می کنید باعث ناراحتی او می گردد باید راجبش صحبت کنید تا بتوانید آن را حل و فصل نمایید.

احساس می نماید به او احترام گذاشته نمی گردد

اگر شما زندگش زناشویی قوی دارید شاید تحسین کردن همسرتان آن را قوی تر کند. جیم می گوید من 6 ماه با زنی رابطه داشتم که به من حس بی نظیری می داد. اگرچه او خیانت را متوقف نموده است، اما هنوز آرزو دارد که همسرش نشان دهد که چقدر او را درک می نماید و خواهد نمود. پیشنهاد می گردد روزانه تا حدی از همسرتان تعریف و تمجید کنید و نشان دهید که چقدر برایتان ارزش و اهمیت دارد.

همواره او را متهم به خیانت می کنید

نرم یک همسر وفادار عادی بود اما چه شد که به جرگه مردان بی وفا پیوست؟. او می گوید: از ماه عسلمون همسرم هی در گوشم می خوند که دارم بهش خیانت می کنم. می دونستم که دلیلش اینه که پدرش هم به مادرش خیانت نموده بود اما به من چه ربطی داشت؟ از آنجایی که چیزی باعث نمی شد حالش بهتر گردد به این نتیجه رسید که شاید خیانت به او یاری کند و خیانت کرد. شما باید دلیل شک کردن به همسرتان را بدانید. آیا به عنوان مثال زمان کاری او بی دلیل و به شدت افزایش یافته است و شما احساس عدم امنیت می کنید؟ درباره چیزهایی که آزارتان می دهد با همسرتان صحبت کنید و نیازهایش را بپرسید.

می خواهد به شما بفهماند که ناراحت است

تیم می گوید: از چند ماه پیش بهش می گفتم شرایطو دوست ندارم و حتی مشاوره ازدواج رو پیشنهاد کردم اما قبول نکرد. کوشش های بی ثمر برای آنکه ناراحتی اش را به همسرش نشان دهد باعث ایجاد مشکل شد. این که بتوانید به همسرتان اهمیت دهید و مستمع خوبی برای او باشید باعث می گردد زمان و هزینه را ذخیره و رابطه تان را بتوانید حفظ کنید. یک ازدواج خوب حاصل مشارکت مشترک است که در آن هر دو نفر برای همدیگر کوشش می نمایند.

بیشتر بخوانید: مردان خیانتکار؛ نشانه هایی برای شناسایی مردان خیانتکار

دیدگاه شما درباره خیانت مردان چیست؟ نظریات خود را با ما درمیان بگذارید.

برگرفته از: womansday

گروه روانشناسی خبرنگاران

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: setare.com
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13494

به "مردان بی وفا؛ چرا مردان خیانت می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردان بی وفا؛ چرا مردان خیانت می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید