مستند برگزیده کارلوویواری در سینماحقیقت

به گزارش راه ساری، مستند رویای کنفوسیوس فراوری چین به کارگردانی می جی لی که برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره معتبر کارلوویواری جمهوری چک شده است، در بخش بهترین های دنیا مستند چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می گردد.

مستند برگزیده کارلوویواری در سینماحقیقت

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در خلاصه موضوع این فیلم مستند 85 دقیقه ای می خوانیم: چائو یان مادر و همسری جوان است که شغل ثابتی دارد و در شهری عظیم در چین زندگی می نماید. او در زندگی خود احساس خلائی روزافزون می نماید، بویژه وقتی که به آموزه های قدیمی کنفسیوس که بیشتر هم نسلانش آن را فراموش نموده اند، پی می برد. چائو یان پافشاری می نماید که پسرش نیز در جهت این شناخت با او همراه گردد، اما شوهرش مخالف این کار است. این کنش در خاتمه به بن بست می رسد...

مستند رویای کنفوسیوس Confucian Dream در جشنواره های هات داکس کانادا، مینسک بلاروس، دوبلین ایرلند، حقوق بشر و مستند چین نیز به نمایش درآمده است.

در کارنامه فیلمسازی می جی لی بانوی مستندساز چینی، ساخت آثاری، چون رویای پدرعظیم من (2010)، مادر شانگ های (2011)، سیب زمینی کوچک (2011)، باب هالیوود (2013)، حرکت به سوی سنت (2017) و شادی سازماندهی شده (2018) به چشم می خورد.

* مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از 25 آذر تا 2 دی ماه 99 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد نمود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13067

به "مستند برگزیده کارلوویواری در سینماحقیقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند برگزیده کارلوویواری در سینماحقیقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید