مصرف برق در تهران معادل مصرف تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان است

به گزارش راه ساری، تهران (پانا) - شهردار تهران با بیان اینکه استفاده از سوختهای فسیلی، محیط زیست دنیا را به خطر انداخته و اگر فکری به حال آن نشود، زندگی بشر در آینده روی کره زمین مختل خواهد شد، گفت که چین، آمریکا و هند سه کشور اول در استفاده از سوختهای فسیلی هستند و ایران در بین کشورهای دنیا در رده یازدهم قرار گرفته است.

مصرف برق در تهران معادل مصرف تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان است

بر اساس گزارش سایت شهر، پیروز حناچی، در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان گفت: بر اساس آمارهای انرژی در دنیا به ترتیب سه کشور چین با 3.2 و آمریکا با 2.2 میلیون تن و هند با 913 هزار تن مصرف نفت خام در سال 2019 در دنیا بیشترین مصرف را دارند و ایران هم با 258 هزار تن در رده یازدهم قرار گرفته است و به نظر می رسد سلطه سوخت انرژی در افق 2040 به 74 درصد خواهد رسید.

به گفته شهردار تهران، سرانه مصرف بنزین در کشورهای آمریکا ، کانادا ، کویت، عمان، ژاپن و عربستان به ترتیب 5.19 ، 4.16، 3.8، 3، 1.4 و 3.22 برابر بیشتر از ایران است. درباره ترکیه که همسایه ماست مصرف بنزین 8.52 برابر کمتر از ایران است چون در ترکیه هیچ یارانه ای به سوخت تعلق نمی گیرد، حتی مالیات بر مصرف هم می گیرند.

وی درباره مصرف برق در تهران گفت: در تهران حدود 20 هزار کیلووات ساعت برق مصرف می گردد که معادل مصرف تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز است. متوسط مصرف گاز 77 میلیون مترمکعب است که بخش عمده ای در بخش خانگی است و بخش عمده ای از اتلاف انرژی هم در این بخش است. فعالیت های زیادی در کشور برای کنترل مصرف سوخت صورت گرفته و قوانین متعددی تا سال 1396 وضع شده ولی به نظر می رسد هنوز در این زمینه جای کار زیادی وجود دارد. در برنامه سوم شهرداری هم شورای شهر وظایفی را برای شهرداری تهران مشخص کرد که مستقیما به کاهش مصرف انرژی و مدیریت مصرف انرژی اشاره نموده است.

حناچی در ادامه گفت: به هر حال موانع جدی در این زمینه وجود دارد. همان کسی که در مقیاس دنیای با کنترل گازهای گلخانه ای مخالف است در کشور ما هم نقش دارد و تحریم های زیادی را تحمیل نموده. مثلا در بحث واقعی سازی قیمت حامل های انرژی در شرایط حاد مالی فعلی نمی توان بیشتر از این به مردم فشار آورد.

او به برنامه های دولت برای کاهش گازهای گلخانه ای اشاره نمود و گفت: تعهد دولت این بوده که در حالت عادی کاهش چهار درصد گازهای گلخانه ای داشته باشیم و اگر تحریم ها برداشته گردد کاهش 12 درصدی تضمین گردد. ما در شهرداری تلاشمان این است که با هدف کاهش آلودگی و کنترل گازهای گلخانه ای اقدام کنیم. هم اکنون میزان اتلاف انرژی در کشور معادل 300 هزار بشکه است که رقم بالایی است.

شهردار تهران با اشاره به وجود سیاست هایی مانند برقی کردن موتورهای دوچرخ و اتوبوس ها، توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه و استفاده از سوخت پاک که جزو برنامه هایی است که در تهران دنبال می گردد، گفت: همچنین امیدوارم موضوع اجباری شدن بیمه در صنعت ساختمان کشور تحقق پیدا کند که گام بزرگی در کاهش اتلاف انرژی است .

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11988

به "مصرف برق در تهران معادل مصرف تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق در تهران معادل مصرف تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید