معافیت میدان گازی ایران در انگلیس از تحریم آمریکا

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، وزارت خزانه داری آمریکا مجوزی صادر کرد که امکان بهره برداری از یک میدان گازی در دریای شمال را که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است، فراهم می نماید.

معافیت میدان گازی ایران در انگلیس از تحریم آمریکا

میدان گازی رام که نیمی از سهام آن به شرکت بی پی و نیمی از سهام آن به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارد، حدود 3 درصد از گاز مورد احتیاج انگلستان را تأمین می نماید و به دلیل تحریم های آمریکا، در سال های 2012 تا 2014 تعطیل شده بود.

شرکت سریکا انرژی که هماهنگی های لازم برای خرید سهام شرکت بی پی در میدان روم را پیش از اعلام تحریم های جدید آمریکا ضد ایران انجام داده بود، امروز (سه شنبه 17 مهرماه) اظهار داشت این میدان اکنون مجوز لازم را از دولت آمریکا دریافت نموده است.

میچ فلگ، مدیرعامل سریکا گفت: این چیزی است که ما برای مدتی طولانی، برای رسیدن به آن کوشش می کردیم. این نتیجه تقاضا برای مجوز، سفرهای متعدد به واشنگتن و استفاده از وکلای آمریکایی است.

وی اضافه کرد: این میدان بخشی مهم از فراوری فراساحلی گاز انگلستان را برعهده دارد، اما باید به سرعت کار روی آن را شروع کنیم.

شرکت بی پی نیز اظهار داشت این اقدام، گامی مثبت و همسو با همکاری این شرکت با سریکا برای تکمیل معامله انتقال سهام میدان رام است.

این شرکت اظهار داشت طبق مجوز یادشده، همه درآمدهای ایران از میدان رام در زمان ادامه تحریم ها باید محفوظ بماند. این مجوز تا خاتمه ماه اکتبر سال 2019 میلادی اعتبار دارد، اما ممکن است تمدید گردد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 372

به "معافیت میدان گازی ایران در انگلیس از تحریم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت میدان گازی ایران در انگلیس از تحریم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید