معرفی برندگان جایزه پولیتزر 2020 در بخش ادبیات

به گزارش راه ساری، برندگان شاخه های مختلف جایزه پولیتزر روز گذشته به صورت آنلاین اعلام شدند و به این ترتیب، جایزه ادبیات داستانی به کلسن وایتهد برای رمان پسران نیکل رسید که داستان مدرسه اصلاح تربیت در فلوریدا را روایت می نماید.

معرفی برندگان جایزه پولیتزر 2020 در بخش ادبیات

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، وایتهد پیش از این جایزه ادبیات داستانی پولیتزر را در سال 2017 برای رمان رآه آهن زیرزمینی دریافت نموده بود. ویلیام فاکنر و جان آپدایک از دیگر نویسندگانی هستند که جایزه ادبیات داستانی پولیتزر را بیش از یک بار دریافت نموده اند.

در سایر بخش های مرتبط با ادبیات جوایز پولیتزر 2019، جایزه ادبیات داستانی نیز به دو کتاب فنا ناپذیر نوشته آن بویر و سرانجام خیال نوشته گرگ گراندین اهدا شد و در بخش شعر جریچو برون برای مجموعه شعر سنت به عنوان برنده سال جاری معرفی گردید. در شاخه زندگی نامه نیز سانتگ: زندگی و حرفه اش به قلم بنجامین موسر به عنوان برگزیده انتخاب شد و کیلب مک دنیل برای کتاب طعم شیرین آزادی به عنوان بخش تاریخ این جایزه معرفی گردید.

در ابتدا قرار بود برندگان جایزه پولیتزر در تاریخ بیستم آوریل معرفی شوند، اما این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا به چهارم می موکول شد.

پولیتزر مجموعه جوایزی در حوزه های روزنامه نگاری، ادبیات و موسیقی است که از معتبرترین جوایز جهان به حساب می آید. این جایزه از سال 1917 به صورت سالانه با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه نگاران و نویسندگان، شاعران و موسیقی دانان اعطاء می گردد. جایزه پولیتزر به نام بنیان گذار آن جوزف پولیتزر روزنامه نگار مجاری تبار آمریکایی قرن نوزدهمی نام گذاری شده است.

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9131

به "معرفی برندگان جایزه پولیتزر 2020 در بخش ادبیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برندگان جایزه پولیتزر 2020 در بخش ادبیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید