میز هوشمند آزمون جامع طیف سنجی تحرک یونی ثبت اختراع شد

به گزارش راه ساری، تهران- خبرنگاران- رئیس پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران از ثبت اختراع و اعتبارسنجی میز هوشمند آزمون جامع طیف سنجی تحرک یونی اطلاع داد.

میز هوشمند آزمون جامع طیف سنجی تحرک یونی ثبت اختراع شد

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از پژوهشگاه فضایی ایران، سعید اصغری گفت: میز هوشمند آزمون جامع طیف سنجی تحرک یونی که توسط محققان و متخصصان پژوهشکده مواد و انرژی طراحی و ساخته شده، به عنوان طرح اختراعی در مرکز مالکیت فکری و اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده و اعتبارسنجی این اختراع توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به تایید رسیده است.

وی درباره اهمیت این اختراع گفت: با ساخت این میز هوشمند، زمان لازم برای مونتاژ و تست تمام قطعات و آشکارسازهای قابل حمل و ایستگاهی مبتنی بر طیف سنجی تحرک یونی، از سه هفته به کمتر از یک هفته کاهش می یابد، استفاده از این میز تست یاری شایانی به فراوری نیمه صنعتی و تجاری سازی آشکارسازهای طراحی و ساخته شده در پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران خواهد نمود.

اصغری شرح داد که تنوع و گستردگی اجزاء و قطعات مورد استفاده در آشکارسازهای طیف سنجی تحرک یونی اعم از الکترونیکی و مکانیکی، باعث می گردد تا پس از مونتاژ نهایی و در هنگام راه اندازی اولیه دستگاه، مسائل و عیوب احتمالی سریع تشخیص داده نشده و زمان زیادی صرف یافتن مشکل و را ه اندازی اولیه آشکارساز گردد.

وی با اشاره به استاندارد بودن اجزای این میز اختراعی گفت: میز هوشمند آزمون جامع طیف سنجی تحرک یونی، دارای اجزای استاندارد و مشابه آشکارسازهای قابل حمل و ایستگاهی، اما به صورت گسترده است.

به گفته رئیس پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران، برای تست هر یک از اجزای خریداری شده و یا ماژول مونتاژ شده، کافیست جزء مشابه از میز تست برداشته شده و جزء جدید جایگزین و تست گردد، بنابراین، از به کار بردن اجزاء و قطعات دارای قابلیت اطمینان پایین در زمان مونتاژ آشکارساز جلوگیری می گردد.

علمی*9207* 1055

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1648

به "میز هوشمند آزمون جامع طیف سنجی تحرک یونی ثبت اختراع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز هوشمند آزمون جامع طیف سنجی تحرک یونی ثبت اختراع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید