نخست وزیر استرالیا از مردم کشورش عذرخواهی کرد

به گزارش راه ساری، نخست وزیر استرالیا به خاطر رفتن به سفر تفریحی در بحبوحه گرمای بی سابقه و آتش سوزی های گسترده در این کشور، از مردم عذرخواهی کرد.

نخست وزیر استرالیا از مردم کشورش عذرخواهی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، به خاطر سفر خارجی اش برای گذراندن تعطیلات در حالی که بسیاری از نقاط این کشور دچار آتش سوزی شده است، از مردم عذرخواهی کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، موریسون روز آدینه در بیانیه ای نوشت: به خاطر هرگونه بی احترامی که به خاطر سفرم به همراه خانواده، به استرالیایی های درگیر آتش سوزی های فاجعه بار وارد شده است عمیقاً ابراز تأثر می کنم.

نخست وزیر موریسون گفت فوراً از سفر بازخواهد گشت و روز شنبه در سیدنی خواهد بود. او در بیانیه اش نوشت: [در طول سفر] به طور مرتب در جریان اخبار فاجعه آتش سوزی و شرایط قربانیان وایت آیلند (فوران آتش فشانی در نیوزیلند) قرار داشته ام.

او همچنین در بیانیه ای جداگانه به خانواده های دو آتش نشان داوطلب استرالیایی که حین کوشش برای اطفای حریق در بیشه زارهای این کشور جان خود را از دست داده اند، تسلیت گفت.

موریسون تغییرات اقلیمی را به عنوان تنهای یکی از چندین دلیل وقوع آتش سوزی ها در استرالیا برشمرد. این مقام استرالیایی بارها به سهل انگاری در قبال تغییرات اقلیمی متهم شده است.

در نشست اقلیمی سازمان ملل که هفته گذشته در شهر مادرید برگزار گردید، حدود 100 کشور استرالیا را به طفره رفتن از تعهدات اقلیمی متهم کردند.

روز گذشته (پنجشنبه) دما در ایالت نیو ساوث ولز این کشور به نزدیک 50 درجه سانتیگراد رسید و همچنان دود سمی حاصل از آتش سوزی، این منطقه را فرا گرفته است.

رئیس منطقه نیو ساوث ولز با مرکزیت سیدنی در این بخش از استرالیا به دلیل اوضاع فاجعه بار آب وهوایی به مدت 7 روز شرایط فوق العاده اظهار داشت. این دومین بار از شروع فصل جدید است که در این کشور شرایط فوق العاده اعلام می گردد.

همچنین روز پنجشنبه صدها فعال محیط زیست در اعتراض به سیاست های دولت محافظه کار استرالیا در قبال فراوری گازهای گلخانه ای در مقابل منزل موریسون تجمع یافتند.

علاوه بر مردم استرالیا، سران کشورهای جزیره ای واقع در اقیانوسیه بارها نسبت به تأثیر صنایع زغال سنگ استرالیا بر تغییرات اقلیمی و بالا آمدن سطح آب دریاها ابراز نگرانی کردند اما با عدم پاسخ گویی مقامات استرالیایی روبرو شده اند (جزئیات بیشتر).

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7134

به "نخست وزیر استرالیا از مردم کشورش عذرخواهی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر استرالیا از مردم کشورش عذرخواهی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید