نگاهی بر جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع تابستانی آذربایجان شرقی

به گزارش راه ساری، آذربایجان شرقی در تابستان سال جاری به خاطر معرفی هر چه بیشتر جاذبه های خود، میزبان جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع تابستانی شد.

نگاهی بر جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع تابستانی آذربایجان شرقی

فرشاد رستمی سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی گفت:

پشتوانه های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی هر منطقه، به صورت بالقوه زیرساختی برای حضور در میدان رقابت جهانی گردشگری است و در این میان، تنوع اقلیمی، طبیعی، میراث فرهنگی و تـاریخی شگفت انگیز و کم نظیر آذربایجان، راه برای ارتقا صنعت گردشگری هموارتر نموده است.

یکی از عوامل مهم برای جذب گردشگران به استان در تابستان سال 97 جشنواره های متنوع شهرستانی بود، نخستین جشنواره های آلبالو در شهرستان تسوج، فطیر سنتی بستان آباد همراه با آیین رونمایی از ثبت ملی این فطیر، غذا و هنر آشپزی در تبریز و دوشاب (شیره انگور) در شهرستان لیلان از جمله این جشنواره ها بود.

بعلاوه جشنواره های گل محمدی روستای عنصرود شهرستان اسکو، عسل و لبنیات سراب، کباب بناب، زغال اخته کلیبر، سماق هوراند و ورنی اهر برای چندمین سال متمادی از دیگر رویدادهای برگزار شده در تابستان امسال بوده است، رستمی اضافه نمود:

خوشحالیم که با اقدامات اجرا شده، بعضی از این رویدادها امروز به برند ملی تبدیل شده اند، به گونه ای که با برگزاری آنها شاهد حضور گسترده گردشگران در منطقه هستیم.

بعلاوه آداب و رسوم و فرهنگ غنی و اصیل آذربایجان در سه ماهه دوم سال 97 با برگزاری دو شب فرهنگی تبریز 2018 در جشنواره چارسوق مرکز، جشنواره آیین های بومی و محلی روستای دیبکلو هریس و رویداد فرهنگی و هنری کاروانسرای یام بیشتر معرفی گردید.

کتابچه های گردشگری شهرستان های آذربایجان شرقی تهیه شده که آن هم در راستای تقویت ظرفیت های گردشگری در تمام نقاط استان اجرا شده است. سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی در خصوص این کتابچه ها بیان نمود:

با توجه به اینکه تمام نقاط آذربایجان شرقی از جاذبه های متنوع گردشگری برخوردار است، لذا اهداف رویداد 2018 به صورت استانی تبیین شده تا تمام استان از این ظرفیت ویژه برخوردار باشند، به همین دلیل با مشارکت تیم تخصصی، خوشبختانه گردآوری اطلاعات جاذبه های گردشگری شهرستان ها در دستور کار نهاده شد و به صورت کتابچه های مجزا در دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسید که در اختیار گردشگران نهاده شده است.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14488

به "نگاهی بر جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع تابستانی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی بر جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع تابستانی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید