هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریاهای کشور

به گزارش راه ساری، سازمان هواشناسی کشور با صدورهشداری زرد از متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج از پنجشنبه (4چهارم اردیبهشت ماه) تا آدینه (پنجم اردیبهشت ماه) در دریای خزر،خلیج فارس و دریای عمان اطلاع داد.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریاهای کشور

به گزارش خبرنگاران، براساس این هشدار پنجشنبه (4 اردیبهشت ماه) متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا 1.5 متر در نواحی شرقی دریای عمان و تنگه هرمز پیش بینی می گردد.

همچنین متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر از 1.5 تا دو متر در روز پنجشنبه (4 اردیبهشت ماه) برای دریای خزر پیش بینی می گردد.

در شرایط متلاطم شدن دریا توصیه می گردد از هر گونه تردد قایق های سبک و تفریحی ممانعت گردد. فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحل با احتیاط انجام و حضور افراد در مجاورت خط ساحلی محدود گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هشدار رنگ زرد به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی نسبت به شروع فعالیت سامانه بارشی و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ از بعدازظهر امروز (2 اردیبهشت ماه) اطلاع داد.

امروز (2 اردیبهشت ماه) فعالیت این سامانه در مرکز و نیمه جنوبی کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان پیش بینی می گردد.

فعالیت این سامانه بارشی فردا (3 اردیبهشت ماه) در استان های کرمان، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و مرکز فارس و نیمه جنوبی خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

در این شرایط بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده های مواصلاتی پیش بینی می گردد بنابراین اجتناب از تردد غیر ضروری، عدم تردد و توقف در کنار رودخانه ها، مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی ، اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها و فرمانداری ها جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر توصیه می گردد.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار نارنجی صادر می نماید پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9041

به "هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریاهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریاهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید