هوش مصنوعی و کوشش یک کاربر عادی، نسخه با کیفیت بالا و 60 فریم در ثانیه فیلم کوتاه مشهور ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه لسیوته برادران لومیر را در دسترس ما قرار دادند

به گزارش راه ساری، هوش مصنوعی و ابزارهایی که رفته رفته در دسترس همه قرار می گیرند، نوید زندگی هیجان انگیزی به ما خواهند داد.

هوش مصنوعی و کوشش یک کاربر عادی، نسخه با کیفیت بالا و 60 فریم در ثانیه فیلم کوتاه مشهور ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه لسیوته برادران لومیر را در دسترس ما قرار دادند

تازه ترین نمونه اش کاری است که دارنده یک کانال یوتیوب انجام داد. دنیس شیریائف، او با استفاده از دو برنامه DAIN گوگل و نیز برنامه Gigapixel AI شرکت توپاز، کار ساده و در عین حال هیجان انگیزی انجام داد.

به احتمال زیاد فیلم کوتاه ورود قطار به ایستگاه لسیوته برادران لومیر را دیده اید. همین فیلم تک نمایی ساده، وقتی در ژانویه سال 1896 به عموم مردم نشان داده شد، موجی از شگفتی را به همراه داشت و گفته می گردد که در اولین اکران آن، تماشاگران به تصور واقعی بودن قطار بخار، از جلوی پرده نمایش گریختند!

این فیلم با توجه به امکانات فیلمبرداری بدوی آن روزگاران، کیفیت بالایی نداشت و ناواضح و به اصطلاح دانه دار بود و به سبک آن هنگام، تعداد فریم بر ثانیه پایین داشت.

اما به لطف شیریائف حالا می توانید این فیلم را با کیفیت خیلی خوب و 60 فریم بر ثانیه ببینید. گویی فیلم از نو زنده شده است.

در انتهای این پست می توانید فیلم اصلی و فیلم ویرایش شده را ببینید.

تصور کنید که با تکمیل این فناوری و با استفاده از منابع توانمند پردازشی، چقدر فیلم قدیمی خبری یا سینمایی را می گردد، دوباره زنده کرد. فناوری های مشابه می توانند صداها را هم شفاف نمایند.

روزی ما هم باید کوشش همه جانبه ای برای ذخیره سازی و احیای اسناد تاریخی و فایل های هنری ارزشمند خود را آغاز کنیم.

مشکل اصلی در این میان نبود فناوری نرم افزاری و سخت افزاری نیست، مشکل نوع نگاه رایج است که اسناد و یادگارهای هر دوره تاریخی، بعد از گذشت حتی چند سال نامطلوب تلقی می شوند و دور ریختن و نیست کردنشان، مجاز!

فیلم با کیفیت اصلی:

فیلم ویرایش شده با کیفیت بالا:

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7864

به "هوش مصنوعی و کوشش یک کاربر عادی، نسخه با کیفیت بالا و 60 فریم در ثانیه فیلم کوتاه مشهور ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه لسیوته برادران لومیر را در دسترس ما قرار دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی و کوشش یک کاربر عادی، نسخه با کیفیت بالا و 60 فریم در ثانیه فیلم کوتاه مشهور ورود لوکوموتیو بخار به ایستگاه لسیوته برادران لومیر را در دسترس ما قرار دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید