وزیر خارجه ای که سرمربی می گردد

به گزارش راه ساری، کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق آمریکا قصد دارد که شانس خود را در عرصه فوتبال امتحان کند.

وزیر خارجه ای که سرمربی می گردد

به گزارش خبرنگاران ، فوتبال و سیاست همیشه رابطه دوشرطی و البته متنقاضی با یکدیگر داشته اند. پدیده جذاب که در همیشه مورد توجه سیاستمداران بوده و از آن برای رسیدن به اهداف خود و گاه محبوبیت در میان توده جامعه استفاده نموده اند. در نقطه مقابل ستاره های مستطیل سبز نیز گاهی پلی از ورزش به سوی سیاست زده اند و بعد از آویختن کفش ها، ردای سیاست بر تن پوشیده اند. این بار اما این ربطه در جهت معکوس رخ داده و یک چهره سرشناس از دنیای سیلاست پا به عرصه فوتبال گذاشته.

بسیاری از سیاستمداران به دنبال خداحافظی از دنیای سیاست، راهی عرصه های دیگر مدیریت از اقتصاد تا تجارت می شوند اما شاید سخت بتوان بین جایگاه های دولت و پارلمان با نیمکت مربی گری فوتبال پل زد؛ کاری که به نظر می رسد وزیر خارجه پیشین آمریکا قصد انجامش را دارد.

کاندولیزا رایس، زنی است که حضور در بالاترین سطح سیاست آمریکا را تجربه نموده است. او در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پسر، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا بود اما به تازگی خبر رسیده است که تیم فوتبال آمریکایی کلیولند براونز که در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، به دنبال استخدام او به عنوان سرمربی تیم است. انتشار این خبر از سوی ای ان پی اس با واکنش رایس و باشگاه کلیولند براونز روبرو شد.

کاندولیزا رایس 64 ساله در فیس بوک نوشت: هنوز برای مربی گری آماده نیستم اما اگر براونز نیاز داشته باشد، حاضرم فصل آینده برای یکی دو بازی به تیم مشورت تاکتیکی بدهم. من عاشق باشگاه خودم هستم و می دانم آن ها یک مربی باتجربه استخدام می نمایند که می تواند ما را به سطح بالاتری ببرد.

این خبری بود که رایس را تبدیل به اولین زنی می کرد که در ان اف ال (لیگ حرفه ای فوتبال آمریکایی بزرگسالان آمریکا) برای پست سرمربی گری مصاحبه شده بود. او گفت: از شوخی گذشته، واقعا امیدوارم که ان اف ال در گام اول آغاز به آوردن مربی های حرفه ای زن کند و بعد هم پست سرمربی گری را به زنان بسپرد. لازم نیست یک نفر قبلا بازیکن بوده باشد که بازی را بفهمد و بتواند به بازیکنان انگیزه دهد. مهم ترین مسأله تجربه است و زمان آن رسیده که مربیان با تجربه زن وارد بازی شوند.

ای ان پی اس به نقل از یک منبع موثق در لیگ فوتبال آمریکا اعلام نموده بود که جان دورسی، مدیر کل براونز از رایس مصاحبه کاری گرفته است؛ زنی که از سال 2001 تا 2009 جزو دولت جورج بوش بود. از سوی دیگر، گرچه دورسی از کاندولیزا رایس به عنوان یک رهبر بزرگ یاد کرد ولی گفت که باشگاه هنوز مشغول آنالیز گزینه ها است و نام رایس بین آن ها قرار ندارد.

رایس که در تمام زندگی هوادار کلیولند براونز بوده، در اغلب بازی های خانگی این تیم به استادیوم می رود. او تا به حال تجربه مربی گری نداشته اما تجربیاتی در فوتبال آمریکایی در دوران دانشجویی داشته است. او همچنین اوایل سال 2018 ریاست کمیته ای را به عهده داشت که مشغول مطالعه در مورد تغییرات بالقوه در بسکتبال دانشجویی آمریکا بود.

باشگاه براونز، مربی اش هیو جکسون را در ماه اکتبر اخراج کرد. این مربی از سال 2015 که راهنمایی تیم را به عهده گرفت، فقط در 3 مسابقه از 39 بازی برنده شد. پیروزی ماه سپتامبر این تیم مقابل نیویورک جتز اولین برد آن ها پس از 635 روز بود، اما تنها یک پیروزی و سه شکست پس از آن مسابقه، راهی غیر از اخراج سرمربی پیش پای مدیران نگذاشت.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 782

به "وزیر خارجه ای که سرمربی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ای که سرمربی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید