پخش تاریکخانۀ شفا از شبکۀ مستند

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/اصفهان مستند تاریکخانۀ شفا که پرتره ای از زندگی مرتضی باجغلی، پزشک اصفهانی و بنیان گذار رادیولوژی اطفال در کشور است، امشب رأس ساعت 20:30 برای نخستین بار از شبکۀ مستند سیما پخش می شود.

پخش تاریکخانۀ شفا از شبکۀ مستند

محمد پسران رزاق، کارگردان مستند تاریکخانۀ شفا با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این مستند مروری بر زندگی و خدمات علمی پژوهشی مرتضی باجغلی، بنیان گذار رادیولوژی اطفال در کشور، چهرۀ ماندگار رادیولوژی ایران و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی است که سال 1310 در اصفهان به دنیا آمده و از شاگردان ممتاز مرحوم دکتر محمد قریب نیز هست.

وی ادامه داد: از آنجا که در کارنامۀ پربار زندگی دکتر باجغلی فعالیت های درخشانی چون ارائۀ بیش از 100 مقاله علمی در کنفرانس های بین المللی و داخلی، تدریس در دانشگاه پترزبورگ، بنیان گذاری اولین رادیولوژی اطفال در ایران، گزارش اولین مورد کیست هیداتیک بطن چپ در ایران، ریاست افتخاری کنگره رادیولوژی های ایران، نگارش یک فصل از کنگره اطفال دکتر قریب درباره بیماری های تنفسی فوقانی در نوزادان و اطفال، اولین سونوگرافی چشم در ایران و ... دیده می شد و به این خاطر که این فخر جامعه پزشکی هنوز هم به کار و پژوهش علمی مشغول است، طرح ساخت مستندی دربارۀ زندگی شان را به شبکه مستند دادیم تا گوشه ای از فعالیت های ایشان را در قالب مستند به تصویر بکشیم.

این مستندساز خاطر نشان کرد: با دیدن استقبالی که از طرح شد، کار تحقیق و پژوهش را آغاز کردیم و فیلمنامه از دل همین تحقیقات بیرون آمد. اواخر سال 1398 هم کار تصویربرداری آغاز شد و تا سرانجام فروردین ماه سال جاری طول کشید.

پسران رزاق یادآور شد: امشب برای نخستین بار مستند تاریکخانۀ شفا که سید محسن طباطبایی پور تهیه کنندگی آن را برعهده داشته، رأس ساعت 20:30 از شبکۀ مستند سیما پخش می شود.

وی که پیش تر نیز مستند آسوده خاطر را دربارۀ زندگی دکتر شهلا شادزی، فارغ التحصیل رشته میکروب و قارچ شناسی از آمریکا و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ساخته، هدف از ساخت این مستندها را حفظ و حراست و انتقال تفکر و اندیشۀ پزشکان مطرح به نسل جدید دانست و گفت: بسیاری از نام آوران عرصۀ پزشکی یا در اصفهان هستند و یا در اصفهان بالیده اند، به همین دلیل اگر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا بهبود پیدا کند، حتما ساخت این مجموعه مستندها را ادامه خواهم داد تا ادای دینی باشد به جامعۀ پزشکی.

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11647

به "پخش تاریکخانۀ شفا از شبکۀ مستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش تاریکخانۀ شفا از شبکۀ مستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید