چراغ سبز آلمان به تمدید دوباره توافق برگزیت

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان با اعلام امیدواری درباره تصویب نهایی برگزیت در مجلس انگلیس، در عین حال امکان تمدید کوتاه مدت زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را رد نکرد.

چراغ سبز آلمان به تمدید دوباره توافق برگزیت

در همین ارتباط وزیر خارجه آلمان گفته است که در صورت عدم تصویب توافق فعلی برگزیت در مجلس انگلیس، همچنان امکان تمدید کوتاه مدت زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد.

با وجود توافق اولیه دولت بوریس جانسون و اتحادیه اروپا در ارتباط با طرح کلی برگزیت، اما مجلس عوام انگلیس عصر روز شنبه به طرح اصلاحیه توقف تصویب رأی داد که به موجب آن بررسی توافق اجرا شده میان لندن و بروکسل فعلاً متوقف می شود.

پیش از برگزاری این نشست رئیس کمیسیون اروپا هشدار داده بود که در صورت عدم تصویب توافق جدید برگزیت در مجلس انگلیس شرایط بسیار پیچیده خواهد شد.

با این حال سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه در اظهاراتی گفته است که بوریس جانسون خواستار آن است که توافق برگزیت با اتحادیه اروپا از سوی مجلس در موعد مقرر تصویب شود.

وی در ادامه به نمایندگان هشدار داد: اگر مجلس قصد تغییر توافق برگزیت را داشته باشد، دولت اجازه انجام رای گیری دوباره درباره آن را نخواهد داد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6085

به "چراغ سبز آلمان به تمدید دوباره توافق برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز آلمان به تمدید دوباره توافق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید