چه طور برای سفر محل اقامت مقرون به صرفه پیدا کنیم؟

به گزارش راه ساری، به این پیشنهادها نگاه کنید تا بفهمید به چه راحتی می توان محل اقامتی مقرون به صرفه در تمام سفرها پیدا کرد!

چه طور برای سفر محل اقامت مقرون به صرفه پیدا کنیم؟

یکی از باورهای غلط آن است که تا پولدار نباشید نمی توانید به سفر داخلی یا خارجی بروید، خب این اشتباه است. یکی از گران ترین آیتم های سفر مکان اقامت است. اگر در پی مکان های مقرون به صرفه برای اقامت بگردید، می توانید خیلی بیشتر سفر بروید.

سفر کردن تنها وقتی به پول زیادی احتیاج دارد که شما این طور بخواهید! نگاهی به فهرست زیر بیاندازید:

هاستل های بک پک ها

هاستل های بک پکی یکی از برترین گزینه ها برای افرادی است که می خواهد با بودجه کم سفر نمایند. در این هاستل ها اتاق و حمام و دستشویی را با دیگر افراد به صورت اشتراکی استفاده می کنید و به همین علت است که هزینه کمتری برای جا می دهید. در یک اتاق هاستل به طور میانه 4 تا 10 فرد حضور دارند و اثاثیه اتاق را معمولا تخت های دو طبقه تشکیل می دهند. کمدهای قفل دار برای حفاظت از اشیای قیمتی در این هاستل ها تعبیه شده است. هاستل های بک پکی یکی معمولا صبحانه مختصری هم سرو می نمایند. به غیر از مقرون به صرفه عایدین قیمت جا، این هاستل ها مکان خوبی برای آشنا شدن با افراد مختلف از سراسر جهان است.

حواستان به این چند نکته در هاستل های بک پکی باشد:

  • در هاستل هایی که دارای کمد قفل دار نیستند نمانید.
  • چشم بند و گوش گیر می تواند شما را از شر سر و صدا و نور خلاص کند.
  • سایت هایی مانند HostelBookers یا booking.com سایت هایی عالی برای رزرو هاستل مطابق با بودجه تان هستند.

مهمانخانه ها

مهمانخانه ها یا هتل های معمولی و کوچک یک اتاق قابل قبول به شما ارائه می دهند و تکبر و غرور هتل های بزرگ تر را ندارند! در مقایسه با هاستل، در این مهمانخانه ها اتاقی خصوص به شما داده می گردد اما خب از مصاحبت با دیگر افراد محروم تان می نماید. قیمت گرفتن اتاق در این مهمانخانه ها اندکی از هاستل بیشتر است و ممکن است آشپزخانه داشته یا نداشته باشد. ممکن است صبحانه جز هزینه باشد و یا خیر. درست مانند هاستل، انواع و اقسام مهمانخانه ها با کیفیت های مختلف وجود دارد. در برخی منطقه ها هتل های بزرگ و شیک وجود ندارند اما تعداد زیادی مسافر خانه موجود است.

چند نکته درمورد مهمانخانه

  • همواره قبل از گرفتن اتاق ابتدا آن را ببینید.
  • مطمئن شوید پنجره ها و در ایمن هستند و قفل دارند.
  • booking.com سایتی عالی برای رزرو و پیدا کردن مسافرخانه است.

اجاره آپارتمان

گاهی فردی اتاق اضافه ای در آپارتمانش دارد و یا حتی کل آپارتمان خالی است و آن را اجاره می دهد. این آپارتمان ها معمولا تمام اثاثیه را دارند و به علاوه دارای آشپزخانه هم هستند. یکی از مزایایی اقامت در این آپارتمان ها آن است که احساس می کنید در خانه خودتان هستید. برقراری ارتباط با همسایه ها یا صاحب خانه به شما این حس را می دهد که برای مدتی کوتاه در یک کشور دیگر زندگی می کنید.

در هنگام اجاره آپارتمان این نکات را در فکر داشته باشید:

  • آپارتمانی را برای ماندن انتخاب کنید که مسافران قبلی درمورد آن نظر داده باشند و ابتدا بتوانید این نظرات را بخوانید.
  • درمورد موقعیت آپارتمان و سیستم حمل و نقل عمومی آن منطقه اطلاعات کسب کنید.
  • AirBnB سایتی عالی برای اجاره آپارتمان برای بازه های زمانی کوتاه است.

اجاره منزل های محلی

اگر می خواهید بیشتر با فرهنگ یک شهر یا کشور آشنا شوید، اجاره منزل افراد محلی راه خوبی برای این کار است. گاهی یک خانواده یکی از اتاق های خالی خانه را به مسافران کرایه می دهد. با اجاره این اتاق می توانید با افراد محلی ارتباط نزدیکی برقرار کنید و به خوبی با مردم آن منطقه آشنا شوید. اجاره اتاق در این اقامتگاه ها معمولا شامل صبحانه و گاهی حتی شام هم می گردد.

چند نکته برای اقامت در منزل های محلی

  • اگر میزبان زبان شما را نمی فهمد با استفاده از زبان اشاره و یا حتی کشیدن تصاویر با او ارتباط برقرار کنید، این کار به طرز باور نکردنی جواب می دهد!
  • قبل از اجاره چک کنید آیا اقامت تان شامل وعده غذایی هم می گردد و چه وعده هایی؟
  • انعطاف پذیر و روشن فکر باشید و آماده برای یادگیری چیزهای تازه از میزبان تان.
  • برای رزرو منزل ها نام کشور یا شهر و منزل های محلی را در اینترنت سرچ کنید تا پیشنهادهای مختلفی برای تان بیاورد.

داوطلب شوید یا کار کنید

به جای آنکه پولی برای محل اقامت تان دهید، چرا برای آن کار نکنید؟ گزینه های بی شماری برای این کار پیش روی شما است تا با اهدا کردن وقت تان، تخصص تان و یا نیروی بازوتان جایی هم برای اقامت داشته باشید. برخی از گزینه هایی که پیش روی شما است شامل مدرسه (در منطقه ها محروم)، مزرعه، پناهگاه ها، هتل و حتی کشتی ها می گردد. ممکن است به نظرتان عجیب و نشدنی بیاید اما تعداد زیادی از کسانی که به سفرهای طولانی می فرایند به همین طریق جای خواب و مکان اقامت پیدا می نمایند. با انجام این کار هم مهارت های تازهی یاد می گیرید، هم با مردم محلی آشنا می شوید، هم پول جمع می کنید هم به افرادی یاری می کنید، چه بهتر از آن؟! این کار برای آن دسته از مسافرانی که می خواهند به سفرهای طولانی بفرایند و مدتی در یک منطقه زندگی نمایند عالی است.

این نکات را به یاد داشته باشید:

  • قبل از قبول کار ببینی که چند ساعت از وقت تان را باید به آن اختصاص دهید و آیا خورد و خوراک تان هم بر عهده کارفرما است.
  • برخی ارگان ها مبلغ کمی از عایدی شما را بابت هزینه هاتان برداشت می نمایند.
  • وبسایت های WWOOF، WorkAway و HelpX وبسایت هایی عالی برای پیدا کردن کارهای داوطلبانه هستند.

کمپ زدن

اگر می خواهید سفری به دل طبیعت داشته باشید و یا دوست دارید حداقل نزدیک به طبیعت باشید، کمپ زدن راهی عالی برای این کار است. در بیشتر مواقع احتیاج نیست برای این کار هزینه ای پرداخت کنید اما گاهی برای کمپ زدن در نقاط توریستی باید هزینه کمی بپردازید. با یک چادر و مقداری وسایل کمپ، تقریبا می توانید هر جایی که می خواهید بروید و همواره جایی برای خواب دارید. این کار به شما اجازه می دهد به مکان های بکرتری که دیگر مسافران به خاطر نداشتن امکانات به آنجا سفر نمی نمایند، بروید.

این چند نکته را رعایت کنید:

  • در مکان ها یا زمین های شخصی کمپ نزنید.
  • مطمئن شوید جایی که کمپ زده اید به یک منبع آب نزدیک است.
  • غذاهاتان را از چادر دور کنید، بهتر است آنها را در بالای درخت نگهداری کنید.
  • به طبیعت احترام بگذارید و هیچ زباله ای از خود به جای نگذارید.

هاوس سیتینگ (خانه نشینی)

این یکی خیلی جالب است و به درد مسافرت های خارجی می خورد! تصور کنید که یک خانواده می خواهند به سفر بفرایند و به هر علتی نمی خواهند خانه شان خالی بماند و احتیاج دارند کسی در خانه باشد، این شخص می تواند شما باشید! با این روش می توانید روزها، هفته ها و حتی ماه ها در خانه کسی باشید و تنها وظیفه ای که دارید آن است که از آن مراقبت کنید. گاهی خانواده یک حیوان خانگی دارند که از شما می خواهند به او غذا دهید یا با او بازی کنید، گیاهان شان را آبیاری کنید و یا دیگر کارهای بسیار آسان را انجام دهید.

این نکات را بدانید:

  • برای آنکه کسی به شما اعتماد کند و خانه اش را به شما بسپارد باید توصیه نماینده (رفرنس) داشته باشید. بد نیست ابتدا این کار را برای دوست تان انجام دهید و او هم می تواند برای شما رفرنس خوبی بنویسد.
  • مسئولیت هاتان را بر روی کاغذ بنویسید و با صاحبخانه توافق کنید.
  • انعطاف پذیر باشید. شما هیچ وقت نمی دانید کی و کجا موقعیتی برای هاوس سیتینگ پیش می آید، پس آماده باشید بدون برنامه به آن مکان بروید!
  • TrustedHousesitters وبسایتی عالی برای پیدا کردن این خانه ها است.

کوچ سرفینگ (Couchsurfing)

هنوز با کوچ سرفینگ آشنا نیستید؟ خب دست بجنبانید! افراد زیادی در این شبکه اجتماعی عضو هستند (حدود 5 میلیون نفر). در این وبسایت افراد محلی انه هاشان را به رایگان در اختیار مسافران قرار می دهند. ممکن است در خانه این فرد یک اتاق کامل به شما داده گردد و یا تنها یک کاناپه برای خوابیدن در شب اما مسئله آن است که کاملا مجانی است و به علاوه به این طریق می توانید دوستان زیادی پیدا کنید.

این چند نکته را بدانید:

  • پروفایل تان را پر و پیمان بنویسید تا افراد بتوانند به شما اعتماد نمایند و خانه شان را به شما پیشنهاد دهند.
  • زمانی را به صحبت کردن و یا انجام کاری سرگرم نماینده با میزبان تان اختصاص دهید.
  • در شهر خودتان با دیگر افرادی که کوچ سرفینگ دارند دیدار کنید تا زودتر اولین نظرات تان (رفرنس) را دریافت کنید.
  • HospitalityClub و WarmShowers هم مانند کوچ سرفینگ هستند.
منبع: فوت و فن / expertvagabond.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14641

به "چه طور برای سفر محل اقامت مقرون به صرفه پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور برای سفر محل اقامت مقرون به صرفه پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید