چگونه هوش مصنوعی دنیای سفر را تغییر می دهد؟

به گزارش راه ساری، چت بات ها، ربات ها و دیگر فناوری های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت گردشگری هستند. با چنین وضعیتی در آینده چه چیزی در انتظار گردشگران و صنعت گردشگری خواهد بود؟

چگونه هوش مصنوعی دنیای سفر را تغییر می دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، از چت جی پی تی بخواهید مکان هایی را در مایورکا که هنوز تحت تسلط گردشگران قرار نگرفته اند را توصیه کند و منظره ها معروف و رستوران های آنجا را که در هر راهنمای سفری وجود دارد به شما پیشنهاد نماید. آن چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی توصیه می نماید از کلیسای جامع پالما، شهر محبوب و زیبای سولر و بستنی فروشی کان دوان دسایگو با قرن ها قدمت بازدید کنید. به عبارت دیگر اگر در پی جواهرات پنهان در مسیر گردشگری هستید به چت جی پی تی اعتماد نکنید.

چت جی پی تی به خبرنگار دویچه وله می گوید: وقتی صحبت از نکات داخلی می گردد معمولا به ترجیحات و تجربیات شخصی مربوط می گردد که من به عنوان یک مدل هوش مصنوعی ندارم. اگر به توصیه های خاص و شخصی احتیاج دارید پیشنهاد من این است که با راهنمایان محلی یا افراد محلی که می توانند هدایت های خودی را به شما ارائه دهند مشورت کنید.

بدون گلوله نقره ای

با این وجود، پرس و جو های ساده تر و سرراست تر حوزه ای است که چت جی پی تی در آن فزونی دارد. پرسیدن این پرسش از چت بات که چگونه می توانید با اتوبوس به میدان پلاکا دسپانیا در مرکز پالما برسید پاسخی سریع و دقیق به شما می دهد. به همین ترتیب پرسیدن از چت جی پی تی در خصوص سوبراسادا یک سوسیس سنتی پاپریکا متعلق به مایورکا پاسخی به همان مقدار درست ارائه می دهد.

این امر را می توان در خصوص سوال خبرنگار دویچه وله در این باره که آیا انعام دادن در آن جزیره مرسوم است یا خیر نیز مشاهده کرد که در پاسخ گفت به مقدار 10 درصد به طور کلی کاملا سخاوتمندانه قلمداد می گردد.

|ولفرام هوپکن استاد انفورماتیک کسب و کار در دانشگاه علوم کاربردی راونسبورگ - وینگارتن در جنوب آلمان می گوید: تا زمانی که چت بات های خاص گردشگری ما را در شهر ها هدایت نمایند زمان زیادی فاصله نداریم. این فناوری قطعا به مقدار کافی پیشرفته است. اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر به طور گسترده در سایر زمینه های گردشگری مورد استفاده قرار می گیرند.

هوش مصنوعی در حال حاضر گسترده شده است

امروزه از هوش مصنوعی بیش تر برای بهینه سازی عملیات شرکت استفاده می گردد اگرچه مسافران همیشه از این موضوع مطلع نیستند. برای مثال، خطوط هوایی از هوش مصنوعی برای پیش بینی تعداد مسافرانی که پرواز های خود را لغو می نمایند استفاده می نمایند. سایر شرکت ها برای شناسایی رزرو های آنلاین جعلی به چنین فناوری ای تکیه می نمایند. در ونیز حتی از هوش مصنوعی برای کنترل جمعیت استفاده می گردد.

هوپکن می گوید: در حال حاضر اپلیکیشن های کاربردی هوش مصنوعی وجود دارند که به وسیله مسافران، ارائه دهندگان خدمات، مقاصد گردشگری و پلتفرم های سفر آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

مسافران تعطیلات یا افرادی که صرفا برای تعطیلات برنامه ریزی می نمایند ممکن است در زمینه های دیگر نیز با سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی روبرو شده باشند. این روز ها اغلب اگر با یک اپراتور تور بزرگ تماس گرفته گردد به احتمال زیاد یک چت بات آنلاین در مقابل یک شخص واقعی قرار خواهد گرفت. سپس سیستم های هوشمندی وجود دارند که برای مثال به وسیله پلتفرم های رزرو هتل برای ارائه پیشنهادات متناسب با احتیاج ها و ترجیحات خاص مشتریان استفاده می شوند.

تازه ترین، اما نه کم اهمیت ترین ربات ها به تدریج وظایفی را بر عهده می گیرند که به وسیله کارکنان هتل و رستوران انجام می شوند.

با این وجود، ربات هایی که ظروف کثیف را از روی میز رستوران جمع آوری نموده و به آشپزخانه انتقال می دهند چندان پیچیده نیستند. هوپکن می گوید: چنین ربات هایی واقعا نمی توانند به طور مستقل در رستوران ها حرکت نمایند. گذشته از این، ممکن است همه مشتریان مایل به تعامل با وسایل اتوماتیک نباشند. به همین دلیل است که اپلیکیشن های کاربردی هوش مصنوعی در بعضی از حوزه های تجارت گردشگری مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما در بعضی از حوزه های دیگر مورد آنالیز قرار نمی گیرند.

کورکورانه به چت جی پی تی اعتماد نکنید

هوپکن اطمینان دارد که فناوری هایی مانند چت جی پی تی اهمیت فزاینده ای خواهند داشت. پاسخ های نادرست یا کاملا نادرست چت بات ها در زمینه گردشگری احتمالا پیامد های جدی یا خطرناک تری نسبت به سایر زمینه ها دارند به ویژه زمانی که صحبت از پرس و جو های گردشگران مطرح می گردد. برای مثال، هر فردی که توصیه چت جی پی تی را در خصوص بازدید از کاخ ماریونت مایورکا اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی در حومه پالما دنبال کند ناامید خواهد شد، زیرا در های آن کاخ برای بازدید عموم باز نیستند.

باید دید که آیا چت بات ها یا ربات های مصاحبه واقعا جایگزین کتاب های راهنمای آزمایش شده گردشگری یا انسان های راهنمای سفر و گردشگری خواهند شد یا خیر. به نظر می رسد چت جی پی تی نیز خود فکر نمی نماید که به این زودی ها چنین قدرتی داشته باشد و در پاسخ به پرسش خبرنگار دویچه وله می گوید: اگرچه می توانم به عنوان یک دستیار دیجیتالی مفید باشم، اما فکر نمی کنم بتوانم از تجربیات و نظراتی که راهنمایان سفر و مردم محلی ارائه می دهند استفاده کنم.

منبع: فرارو
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14756

به "چگونه هوش مصنوعی دنیای سفر را تغییر می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هوش مصنوعی دنیای سفر را تغییر می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید