15 نکته مهم در مورد اسنایپر الیت 5 که باید بدانید

به گزارش راه ساری، سال هاست که استودیوی ربلیون (Rebellion) به طور مداوم نسخه های جدیدی از سری تیراندازی Sniper Elite را منتشر می کند. این استودیو اکنون با نسخه پنجم این مجموعه بازگشته است و از جهات متعددی یک گام رو به جلو برداشته است. این بازی قرار است در تاریخ 26 مه 2022 (5 خرداد 1401) برای کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی منتشر شود. به همین مناسبت، بیایید نگاهی به 15 نکته ای بیندازیم که قبل از خرید آن باید بدانید.

15 نکته مهم در مورد اسنایپر الیت 5 که باید بدانید

داستان

کارل فیربرن، قهرمان سری، یک بار دیگر در این نسخه بازمی شود و در حال تحقیق در مورد پروژه مرموز نازی ها در جنگ جهانی دوم به نام عملیات کراکن است که ظاهرا می تواند جریان جنگ را تغییر دهد. طبق گفته ها بازی در سال 1944 در فرانسه جریان دارد و برای متوقف کردن مغز متفکر این پروژه یعنی آبلارد مولر، بازیکن باید اطلاعات زیادی جمع آوری کند و در این بین زیردستان او را یکی یکی از میان بردارد.

گیم پلی

به طور کلی گیم پلی بازی چندان پیچیده به نظر نمی رسد. شما یک تفنگ تک تیرانداز در اختیار خواهید داشت و باید در فاصله مناسب از اهداف خود قرار گرفته و آن ها از پا دربیاورید. با این حال جایی که این اثر می درخشد، بازآفرینی مکانیک های واقع گرایانه تیراندازی مانند در نظر گرفتن جهت باد و فاصله گلوله تا هدف است. عوامل دیگری مانند سروصدای تولید شده و ضربان قلب کارل که می تواند بر دقت شلیک او تأثیر بگذارد نیز باید در کنار اشیاء محیطی در نظر گرفته شوند. از طرفی نابودی دشمنان و فرار نیاز به برنامه ریزی دارد و برای کسانی که نمی خواهند چندان فکر خود را درگیر کنند، گزینه هایی برای کاهش میزان تهاجمی بودن هوش مصنوعی و میزان آسیبی که کارل می تواند دریافت کند، وجود دارد.

نقشه هایی بزرگتر از همواره

ربلیون با این نسخه نوید بزرگ ترین، تعاملی ترین و همه جانبه ترین نقشه ها را در مجموعه داده است. چندین مکان برای نفوذ و خارج شدن از نقشه به همراه نقاطی خاص و برتر برای قرار گرفتن جهت تک تیراندازی وجود دارد. اگر مایل به مخفی کاری هستید، نقاط مختلفی نیز برای پنهان کردن اجساد و جلوگیری از شناسایی وجود دارد. در کنار اهداف اصلی، چندین اهداف اختکمک برای شلیک و چندین جهت مختلف برای این کار نیز وجود دارند. وقتی جهتها و استراتژی های مختلف ترور را کاوش می کنید، بازی ارزش تکرار خود را نشان می دهد.

مکانیک کوآپ (Co-op) بهبود یافته

در صورتی که قصد دارید بازی را با دوستان خود تجربه کنید، این امکان مانند گذشته در این نسخه وجود دارد و به یک تک تیرانداز دیگر اجازه می دهد تا به شما ملحق شود. مکانیک های کوآپ این بار بهبود یافته اند و می توانید مهمات و آیتم های مختلف را با دوست خود به اشتراک بگذارید، به او دستور بدهید یا در صورت لزوم یکدیگر را در هنگام نبرد بازیابی (Heal) کنید. گفتنی است که استفاده از یک همراه در حالت Invasion، بسیار مفید است.

آسان تر شدن کاوش در محیط

اگرچه رفتارهای حرکتی کارل همچنان کم و بیش یکسان است، با این حال گزینه های بیشتری برای راحت تر شدن کاوش در محیط وجود دارد. زیپ لاین کمک می کند تا سریع تر از یک مکان به مکان دیگر برسید و شخصیت اصلی حالا می تواند از شیب ها به پایین سر بخورد. همواره در این سری برای رسیدن به نقطه ایده آل تیراندازی به تلاش قابل توجهی نیاز داشتید، اما اکنون با مکانیک های نو این تلاش ها کمتر خواهد شد.

شخصی سازی اسلحه

اسنایپر الیت 5 فقط در شلیک در پی واقع گرایی نیست و این در سیستم شخصی سازی اسلحه دیده می شود؛ جایی که بازیکن می تواند بخش های مختلف سلاح را تغییر دهد. همانطور که بازیکنان مراحل را کاوش می کنند، با میز کارهایی روبرو می شوند که تغییرات بیشتری را برای سلاح فراهم می کنند. گفتنی است که در مجموع بیش از 200 مورد از تجهیزات مختلف برای سلاح وجود دارد.

در این سیستم 4 بخش وجود دارد که شامل میزان آسیب (Power)، سرعت و پویایی (Mobility)، کنترل (Control) و نرخ آتش (Rate of Fire) می شود که بسته به سبک بازی خود باید به آن ها توجه داشته باشید. شما همچنین می توانید از انواع گلوله ها استفاده کنید که هر کدام کارایی خاصی دارند. البته بازی با دادن امتیاز تجربه بیشتر (XP)، شما را به مخفی کاری و استفاده از آیتم هایی نظیر خفه کن تشویق می کند.

حالت Invasion

این حالت دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد و وقتی فعال باشد، بازیکن دیگری به عنوان یک تک تیراندازو مهاجم وارد بازی شما می شود و سعی تا شما را از میان بردارد. آن ها حتی می توانند هوشکمک سربازان همکار خود را نسبت به تهدیدات احتمالی افزایش دهند. از طرفی هنگامی که یک مهاجم تگ می شود و سپس بازیکن را می بیند، مکان قبلی آن ها روی نقشه قابل مشاهده خواهد بود.

هر دو طرف نیز می توانند برای از بین بردن هدف خود در حالت Invasion، جوایزی مانند پوسته سلاح، لباس برای شخصیت و غیره دریافت کنند. مهاجمان همچنین سلاح ها و آیتم های مختلفی را دریافت خواهند کرد، در حالی که طرف مقابل امتیاز XP اضافی دریافت می کند. علاوه بر این، کسانی که در پی چالش بزرگ تری هستند، می توانند به صورت کوآپ این حالت را تجربه کنند.

مسابقه تیمی (Squad Match)

در رابطه با بخش چند نفره آنلاین، بازی های قبلی همگی 6 بازیکن را در مقابل 6 بازیکن دیگر قرار می دادند. با این حال در این نسخه حالت Squad Match همه چیز را در جهتی متفاوت پیش می برد. حداکثر 16 بازیکن در این بخش قرار خواهند گرفت اما به چهار تیم تقسیم خواهند شد که باید یکدیگر را از میان بردارند. این یک تغییر مجذوب کننده است که ارتباط تیمی را تشویق می کند. از طرفی برخلاف بازی های بتل رویال یک حلقه مرگ یا لوت تصادفی وجود نخواهد داشت.

شخصی سازی بخش آنلاین

اگر حالت قبل مورد پسند شما نبود، می توانید تجربه آنلاین خود را شخصی سازی کنید. در حالی که حالت های Free-For-All ،Team Match و No-Cross بار دیگر به این نسخه بازگشته اند، بازیکنان می توانند نوع امتیاز را که صرفا بر اساس تعداد کیل یا چیز دیگری باشد، سقف امتیاز و محدودیت زمانی مسابقات را تغییر دهند. جالب است بدانید که حتی می توانید تاثیر باد بر شلیک ها را غیر فعال کنید. همچنین اگر PvP را به طور کلی دوست ندارید، حالت بقا یا Survival وجود دارد که در آن حداکثر سه بازیکن باید با امواج دشمنان مقابله کنند.

پیشرفت در بخش چند نفره و کلاس های مختلف

پیشرفت در چند نفره نیز دستخوش تغییرات مورد نیازی شده است و تجهیزات، پوسته ها و باز کردن قفل سلاح ها اکنون سیستم خاص خود را دارند. بنابراین لازم نیست برای پیشرفت و بدست آوردن سلاح ها در بخش کمپین بازی کنید. در عوض، باید چالش ها را با یک سلاح کامل کنید تا پاداش ها را بدست آورید. همچنین پنج کلاس مختلف یا به طور دقیق تر، اگر کلاس اسنایپر پیش فرض را در نظر نگیریم، چهار کلاس ثانویه مختلف وجود دارد. این کلاس ها Scout ،Medic ،Engineer و Assault هستند و هر کدام دارای پرک های انحصاری متناسب با سبک های مختلف بازی هستند. کلاس ها را می توان در حین ریسپاون شدن تغییر داد.

بهبود سیستم X-Ray Kill

سیستم ایکس ری سری اسنایپر الیت یکی از مشخصه های اصلی این مجموعه است و در این نسخه بهتر از همواره بازگشته است. به گفته سازنده این سیستم هم اکنون واقع گرایانه تر و وحشتناک تر از همواره است. در بازی نه تنها می توانید اسلوموشن شلیک را با SMG و یا سلاح کمری خود فعال کنید، بلکه استخوان ها اکنون می توانند گلوله ها را به روش های مختلف منحرف کنند و این باعث می شود که سایر قسمت ها بدن با انیمیشن های متنوع تحت تاثیر قرار گیرند.

محتویات سیزن پس

اسنایپر الیت 5 مانند نسخه قبلی خود محتوای پس از عرضه دریافت خواهد کرد. Season Pass آن دسترسی به دو ماموریت کمپین نو، دو بسته پوسته سلاح، دو بسته لباس شخصیت و شش بسته سلاح نو را ارائه می دهد. در مورد به روزرسانی های رایگان پس از عرضه جزئیاتی ارائه نشده است، اما احتمالا باید منتظر نقشه های نو، درجه های سختی و موارد بیشتری مانند نسخه قبلی باشیم.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی

اگرچه سیستم پیشنهادی بازی در زمان نوشتن این مطلب اعلام نشده، اما حداقل سیستم مورد نیاز مشخص است. برای اجرای بازی شما به یک پردازنده اینتل Core i3-8100 یا معادل آن، 8 گیگابایت حافظه، یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX12 به همراه 4 گیگابایت حافظه (VRAM) و 85 گیگابایت فضا نیاز دارید.

قابلیت کراس پلی

استودیوی ربلیون تایید کرده که بازی در زمان انتشار کاملا با قابلیت کراس پلی سازگار خواهد بود. جزئیاتی مانند ویژگی انتقال پیشرفت های بازیکن به پلتفرم دیگر و نحوه ایجاد تعادل بین بازیکنان رایانه های شخصی و کنسول ها همچنان مشخص نیست. از طرفی با توجه به اینکه بازی به بخش های چند نفره اهمیت زیادی داده است، این قابلیت جامعه بازیکنان آن را توسعه خواهد داد.

عرضه روی سرویس گیم پس

بازی در روز اول انتشار روی سرویس گیم پس تنها روی رایانه های شخصی در دسترس خواهد بود. در مراسم گیم اواردز 2021 و زمانی که سرویس گیم پس روی رایانه های شخصی به عنوان پی سی گیم پس (PC Game Pass) تغییر نام داد، اسنایپر الیت 5 به عنوان یکی از بازی های اصلی آن معرفی گشت. با این حال احتمالا شاهد قرارگیری این بازی روی گیم پس کنسول ها نیز باشیم.

بازی اسنایپر الیت 5 در تاریخ 5 خرداد برای کنسول ها و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع: GamingBolt

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14607

به "15 نکته مهم در مورد اسنایپر الیت 5 که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 نکته مهم در مورد اسنایپر الیت 5 که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید