8 شهر با غذاهای خیابانی فوق العاده که پس از کرونا باید به آنجا سفر کنید

به گزارش راه ساری، به نظر می رسد با اوضاع حال حاضر و شیوع کرونا، سخت است بدانیم چه زمان ممکن است همه ما دوباره راهی سفر شویم. اما این بدان معنی نیست که نمی شود برای سفر برنامه ریزی کرد.

8 شهر با غذاهای خیابانی فوق العاده که پس از کرونا باید به آنجا سفر کنید

خبرنگاران - ممکن است الان زمان مناسبی برای رزرو نباشد، اما به این معنی نیست که نمی توانیم به روزی نگاه کنیم که ممکن است دوباره سفر کنیم. در حقیقت، هم اکنون زمان مناسبی برای برنامه ریزی سفر است. با توجه به این نکته، در اینجا چند شهر عالی برای چشیدن طعم غذاهای خیابانی وجود دارد که پس از اتمام کرونا، می توانید از آنها بازدید کنید.

جورج تاون، مالزی

ایالت پننگ مالزی دارای بهترین غذاهای خیابانی آسیا است و پایتخت آن، جورج تاون، مکان خوبی برای شروع است. مکان زیبایی با نام بهشت غذا یک مرکز با ده ها غرفه غذایی است که می توانید بعد از غروب خورشید برای خوردن غذاهای خوشمزه محلی و گوش کردن به موسیقی پاپ مالزی به اینجا بیایید.

لیسبون، پرتغال

برخی از رستوران های خیابانی که در لیسبون وجود دارد شامل بازار خانوادگی کمپ مرکادو، با قدمتی 90 ساله است. جشن های غذاهای خیابانی در طول ماه ژوئن برگزار می شوند. بازار مرکادو دارای کارگاههای آشپزی و موسیقی زنده است. از نظر منتقدان مواد غذایی هر فروشنده ای در این بازار شایسته قضاوت شدن است، و حتما غذایی برای هر کسی با هر سلیقه غذایی در آن وجود دارد. از غذاهای دریایی گرفته تا کیک های خوشمزه پرتغالی.

اوزاکا، ژاپن

غذاهای تخصصی در اوزاکا شامل تاکویاکی (میان وعده های توپ گلفی است که شامل انواع مختلفی از مواد غذایی از جمله اختاپوس است) و اوکونومیاکی (پنکیک های ساخته شده با آرد، تخم مرغ و کلم، با گوشت خوک، غذاهای دریایی یا سبزیجات) است. بهترین مقصد غذای خیابانی در اوزاکا، دوتوبوری است، یک پیاده روی شگفت آور که مکان فروشندگان مواد غذایی است. در یکی از رستوران های معروف اوساکا، تنقلات سرخ شده خود را می توانید به سرعت تحویل بگیرید. شما به سادگی دکمه مربوط به ظرف مورد نظر خود را فشار داده، ین خود را وارد کرده و رسید خود را برمی دارید. ظرف چند دقیقه غذای شما آماده می شود.

اسلو، نروژ

اسلو به سرعت به یکی از خوشمزه ترین شهرهای اروپایی برای تهیه غذاهای خیابانی تبدیل شده است. فوریه سال 2019 شاهد افتتاح خیابان غذای اسلو، یک سالن غذا در مرکز شهر با 16 فروشنده و غرفه های خوشمزه برای همه سلیقه ها و بودجه ها بوده است. فروشنده مورد علاقه ما جاده ابریشم است. کوفته های بخارپز تهیه شده با اسفناج، قارچ با سس سویا ادویه دار ایرانی را حتماً امتحان کنید. اسلو همچنین دارای دو مکان فوق العاده است که توسط پناهندگان اداره می شود و غذاهای خیابانی خوشمزه ای را از وطن خود ارائه می دهند.

لیما، پرو

در طول چند سال گذشته، تعداد زیادی رستوران خوب برای غذاخوری در لیما ظاهر شده اند، اما فروشندگان مواد غذایی خیابانی نقش مهمی را در تبدیل آن به پایتخت آشپزی پرو بازی کرده اند. برده های آفریقایی که توسط اسپانیایی ها به پرو منتقل شده بودند، ادویه جات و ترشی جات را به گوشت گاو اضافه کردند و آنرا غذای اختصاصی لیما کردند. از میان وعده های محبوب دیگر می توان به پاپا رلنا (سیب زمینی پوره پر از گوشت گاو، پیاز، تخم مرغ و زیتون، سپس سرخ شده) و هووس کودورنیز (تخم بلدرچین) اشاره کرد. برخی از بهترین غرفه های مواد غذایی خیابانی را می توان در خیابن پتیت توارس و در نزدیکی موزه هنرهای پرو یافت.

هنگ کنگ

بهترین مکان برای لذت بردن از غذاهای خیابانی در هنگ کنگ، دای پون دونگ است که به عنوان رستوران هایی با پلاک های بزرگ ترجمه می شود. برخی از بهترین رستوران های خیابانی هنگ کنگ را می توان در کولون شان و اطراف پله برقی معروف سنترال یافت. غذاهای اصلی دای پون دونگ شامل املت صدف سرخ شده و گوشت خوک شیرین و ترش است. فراموش نکنید که هنگ کنگ همچنین یکی از ارزانترین رستوران ها را در بین کشورهای هم سطح خود دارد. بدون تکه های طلا یا گرد و غبار الماس اضافه شده توسط رستوران های گران قیمت هونگ کنگ، برای دو وعده غذایی کمتر از 19 پوند پرداخت خواهید کرد.

سنگاپور

برخی از بهترین بازارهای جهانگردی آسیا را می توان در اینجا یافت. با رفتن به برخی از مراکز کمتر شناخته شده مانند مراکز موجود در جاده بالستیر، جایی که غذا ارزان، خوشمزه و واقعاً محلی است، فرنی قورباغه و سوپ سر ماهی را امتحان کنید. مرکز تکا، در قلب هندوستان کوچک، مرکز غذاهای محلی است. مرکز مواد غذایی نیوتن، در شمال جاده ارکارد، به دلیل غرفه های غذاهای دریایی کباب شده مشهور است.

سئول، کره جنوبی

پیش از دهه 1960، رایج ترین میان وعده غذایی خیابانی در پایتخت کره جنوبی جین پانگ بود (نان های بخار پز پر از خمیر لوبیا قرمز). هنگامی که آرد، شکر و روغن به آسانی در دسترس قرار گرفتند، فروشندگان شروع به ارائه طیف گسترده ای از غذاها از جمله تک بوکی (کیک های برنج تند) و گیمباپ (رول جلبک دریایی) کردند. محله های مرکز شهر ایتائوون و میونگ دونگ هر دو به دلیل غذاهای خیابانی مشهور هستند، در حالی که جونگنو به خاطر کوچه های پاجانگ ماچا مشهور است. پاجانگ ماچا دارای غرفه های چادر خوراکی است که در سالهای اخیر تجربه جدیدی را به مردم کره منتقل کرده است.

همچنین بازار گوانگ جانگ را توصیه می کنیم، که صدها غرفه غذایی کوچک در کنار خیابان دارد.

منبع : independent

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: چمدان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8997

به "8 شهر با غذاهای خیابانی فوق العاده که پس از کرونا باید به آنجا سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شهر با غذاهای خیابانی فوق العاده که پس از کرونا باید به آنجا سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید