آنجلینا جولی به جمع معترضان پیوست

به گزارش راه ساری، بازیگر مشهور آمریکایی در اعتراض به تبعیض نژادی در آمریکا گفت سیستمی که از من محافظت کند، اما از دخترم محافظت نکند، غیرقابل تحمل است.

آنجلینا جولی به جمع معترضان پیوست

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از هارپرز بازار، آنجلینا جولی در پی کشته شدن جورج فلوید علیه تبعیض نژادی در آمریکا به سخن درآمد.

بازیگر برنده اسکار در مصاحبه ای با این رسانه، از این صحبت کرد که چگونه تبعیض نژادی در آمریکا می تواند تاثیری عمیق بر خانواده وی داشته باشد، زیرا دختر 15 ساله او زهرا که جولی وی را وقتی 6 ماه داشت از اتیوپی به سرپرستی گرفت نیز سیاهپوست است.

این بازیگر 45 ساله گفت: سیستمی که از من محافظت می نماید، اما ممکن است از دخترم یا هر زن، مرد یا کودک دیگری در کشور ما بر اساس رنگ پوستشان محافظت نکند، غیرقابل تحمل است.

وی در ادامه گفت: ما باید از اظهار همدردی و خوش نیتی فراتر برویم و به قوانین و سیاست هایی برسیم که ساختار نژادستیزی و تبعیض و مصونیت از مجازات را تغییر دهد. سرانجام دادن به بدرفتاری های پلیس آغاز کار است. این امر بسیار فراتر از این است و همه جنبه های زندگی اجتماعی از نظام آموزش تا سیاست ما را در بر می گیرد.

جولی در سخنانش به کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس و وحشیگری پلیس و بی عدالتی های نژادی و اعتراض های خیابان های آمریکا در روز های اخیر اشاره نمود و گفت معتقد است مردم دارند برمی خیزند. وی اضافه کرد: مردم از اقدامات نیمه تمام خسته شده اند و در مقابل پاسخ های ناکافی قدرتمندان، با همبستگی پاسخ می دهند.

این بازیگر در ادامه سخنانش گفت: انگار دنیا دارد بیدار می گردد و مردم دارند حسابرسی عمیقی در جوامع خود انجام می دهند. وقت آن است که قوانین و نهادهایمان تغییر نمایند و به کسانی که بیشترین آسیب را دیده اند و صدایشان حذف شده، پاسخ دهیم.

این بازیگر که 6 فرزند را به سرپرستی قبول نموده است، بر ضرورت آموزش دادن به بچه ها هم تاکید نمود و گفت آن ها باید یاد بگیرند به کسانی که مورد ستم واقع می شوند و هرگز فرض نمی نمایند حتی شناخته شوند، گوش نمایند.

جولی درباره مسائل پناهندگان در دوران شیوع کرونا هم صحبت کرد و گفت: آن ها هر روز با ترس های نژادی و نژادپرستی و تعصب زندگی می نمایند و در دورانی، چون شیوع کرونا و بروز عواقب مالی آن، آسیب پذیرترین مردم دنیا هستند.

با این حال وی تاکید نمود که بیشترین نگرانی اش برای بچه ها در این دوران به هم ریختگی دنیای است. وی اضافه کرد: شمار بچه های که می دانیم در هر لحظه دارد از آن ها در سراسر دنیا سوء استفاده می گردد و مورد بدرفتاری واقع می شوند، باعث می گردد شب نتوانم بخوابم. کرونا هم یک بحران دنیای است و بچه ها از سوءاستفاده ها، بی توجهی و تاثیرات آن در این دوران بیش از همه رنج می برند. می توان گفت کوشش کافی برای محافظت از آن ها در این دوران انجام نشده است.

جولی درباره دوران پس از قرنطینه ابراز امیدواری کرد تمرکز بر کوشش در تغییر ساختاری برای محافظت از افراد آسیب پذیر در مرکز توجهات واقع گردد.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9923

به "آنجلینا جولی به جمع معترضان پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنجلینا جولی به جمع معترضان پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید