امیرعبداللهیان: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا مانع کنونی در رسیدن به نتایج در وین است

به گزارش راه ساری، امیرعبداللهیان در ملاقات انریکه مورا گفت: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای برطرف تحریم ها مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی بوده و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل مالی و برطرف موثر تحریم ها اولویت اساسی است.

امیرعبداللهیان: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا مانع کنونی در رسیدن به نتایج در وین است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای رایزنی و دیدار با علی باقری مذاکره نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر نموده، امروز (یکشنبه) هفتم فروردین ماه 1401 با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز دیدار کوتاهی داشت. در این دیدار، آخرین شرایط گفت وگوهای برطرف تحریم در وین مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از کوشش های جوزپ بورل و انریکه مورا و با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با جدیت در مذاکرات وین حضور یافته و برای رسیدن به توافق، ابتکارات لازم را ارائه نموده است، توضیح داد: طرف های دیگر به ویژه دولت آمریکا باید جهت حل و فصل موضوعات به جامانده رویکردی واقع بینانه اتخاذ نمایند.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای برطرف تحریم هایی که به انتفاع مالی مردم ایران گره خورده، مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی بوده و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل مالی و برطرف موثر تحریم ها اولویت اساسی است.

در این دیدار انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به ارائه گزارشی از آخرین شرایط مذاکرات و ارزیابی خود در ارتباط با راستا پیش رو پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14581

به "امیرعبداللهیان: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا مانع کنونی در رسیدن به نتایج در وین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا مانع کنونی در رسیدن به نتایج در وین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید