اوباما درپی تعطیلی دولت سفر خود به کشورهای شرق آسیا را لغو کرد

به گزارش راه ساری، خبرنگاران: رئیس جمهور آمریکا صبح امروز در گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور اندونزی و پادشاه برونئی از لغو سفرش به این کشورها درپی تعطیلی دولت فدرال آمریکا خبر داد.

اوباما درپی تعطیلی دولت سفر خود به کشورهای شرق آسیا را لغو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری استریتز تایمز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا صبح امروز (جمعه) در گفتگوی تلفنی خود با سوسیلو بامبانگ یودهویونو رئیس جمهور اندونزی و سلطان حسن بولکیا پادشاه برونئی از لغو سفرش به این کشورها درپی تعطیلی دولت فدرال آمریکا خبر داد.

وی ابراز تاسف کرد که به علت تعطیلی دولت کشورش قادر نخواهد بود در نشست هفته آینده سران کشورهای همکاری مالی آسیا-اقیانوسیه (آپک) در بالی و همچنین نشست سران آسه آن و نشست سران کشورهای شرق آسیا در برونئی شرکت نخواهد کرد.

پس از آنکه دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره نتوانستند درباره تأمین مالی دولت آمریکا در روزهای باقی مانده از سال مالی به توافق برسند، کاخ سفید دستور تعطیلی ادارات و سازمان های تابعه خود را از روز سه شنبه صادر کرده است.

گفته می شود که در پی این امر در حدود 700 الی 800 هزار کارمند آمریکایی بیکار خواهند شد. نشریه بلومبرگ گفت که این تعطیلی روزانه 300 میلیون دلار خسارت به آمریکا وارد خواهد آورد.

اوباما قرار بود در تاریخ 11 اکتبر (19 مهر) به عنوان بخشی از سفر خود به چهار کشور جنوب شرق آسیا، همچنین به مالزی آمده و با مقامات این کشور دیدار کند.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4846

به "اوباما درپی تعطیلی دولت سفر خود به کشورهای شرق آسیا را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما درپی تعطیلی دولت سفر خود به کشورهای شرق آسیا را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید