تاکید معاون وزیر امور خارجه ایتالیا بر اهمیت خط لوله ترانس آدریاتیک

به گزارش راه ساری، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا گفت که خط لوله انتقال گاز ترانس آدریاتیک اهمیت زیادی در تنوع بخشی به بازار انرژی اروپا دارد.

تاکید معاون وزیر امور خارجه ایتالیا بر اهمیت خط لوله ترانس آدریاتیک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، گوگلیلمو پیچی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با پرویز شهبازوف وزیر انرژی جمهوری آذربایجان تاکید نمود که خط لوله انتقال گاز ترانس آدریاتیک موسوم به تاپ نقش مهمی در تنوع بخشیدن به منابع انرژی اروپا دارد.

پیچی خاطر نشان کرد که کریدور گاز جنوبی برای ایتالیا و جمهوری آذربایجان اهمیت زیادی دارد.

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان نیز بر نقش مهم بخش انرژی در همکاری مالی با ایتالیا تاکید نمود و بر مزایای پروژه تاپ برای مصرف کنندگان ایتالیایی اشاره نمود.

شهبازوف هم چنین همکاری میان دو کشور در همه زمینه ها را پیروز آمیز خواند و با اشاره به فعالیت شرکت های ایتالیایی در جمهوری آذربایجان گفت: شرکت های ایتالیایی فعالیت خود را در جمهوری آذربایجان گسترش داده اند و فرصت مشارکت در فرآیند تنوع بخشی به اقتصاد ما را دارند.

پروژه انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا به ظرفیت 16 میلیارد متر مکعب شامل دو مرحله است که مرحله اول آن موسوم به خط لوله انتقال گاز ترانس آناتولی (تاناپ) به ظرفیت اولیه انتقال 6 میلیارد متر مکعب گاز به بهره برداری رسیده است.

مرحله دوم آن نیز که ترانس آدریاتیک (تاپ) نامیده می گردد، به عنوان بخشی از دالان گازی جنوب، قرار است در اواخر سال 2019 میلادی افتتاح شده و نخستین محموله گاز آذربایجان در اوایل سال 2020 میلادی به وسیله این خط لوله به اروپا صادر گردد که ظرفیت سالانه آن در مرحله نخست 10 میلیارد متر مکعب خواهد بود.

این خط لوله در خاک ترکیه در دو نقطه اسکی شهیر (مرکز ترکیه) و تراکیا (غرب ترکیه) نقطه خروجی خواهد داشت که منطقه خروجی گاز در اسکی شهیر برای تامین گاز ترکیه در نظر گرفته شده و نقطه خروجی در منطقه تراکیا (استان ادیرنه شهر ایپسالا)، محل اتصال به ادامه طرح به سمت اروپا در خاک یونان خواهد بود.

طول این خط انتقال گاز در مجموع یک هزار و 850 کیلومتر بوده و برای انتقال گاز به وسیله آن، هفت ایستگاه تقویت فشار، چهار ایستگاه سنجش و 49 مخزن بزرگ پیش بینی شده و 19 کیلومتر از این خط انتقال نیز از بستر دریای مرمره در غرب ترکیه احداث خواهد شد.

این خط انتقال گاز که راه ابریشم انرژی خوانده شده، بنا به اعلام کارشناسان، بزرگترین پروژه انتقال انرژی قرن نیز محسوب می گردد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3701

به "تاکید معاون وزیر امور خارجه ایتالیا بر اهمیت خط لوله ترانس آدریاتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید معاون وزیر امور خارجه ایتالیا بر اهمیت خط لوله ترانس آدریاتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید