تفاهم سه جانبه برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان فضایی منعقد شد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، در مراسم اختتامیه گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه فضایی با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم نامه سه جانبه به امضای علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی و حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران رسید.

تفاهم سه جانبه برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان فضایی منعقد شد

این تفاهم نامه به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری های سازنده برای حمایت از توسعه و تجاری سازی فناوری ها، کاربردها و خدمات فضاپایه و صنایع وابسته در راستای توسعه محصولات و خدمات مورد احتیاج و تعمیق سطح فناوری کشور منعقد شد.

از اهداف انعقاد این تفاهم نامه، تقویت ارتباط ذی نفعان زیست بوم نوآوری فضایی و ایجاد شبکه و خوشه فناورانه و نوآورانه، به ویژه با مشارکت سازمان ها و شرکت های بلوغ یافته و شرکت های کوچک و متوسط فناور و دانش بنیان است.

در مفاد این تفاهم نامه، بر همکاری در زمینه تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج برای توسعه و تجاری سازی فناوری ها و خدمات فضاپایه و صنایع وابسته، به ویژه به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی موجود یا ایجاد صندوق های جدید با مشارکت سایر شرکت ها و سازمان های فعال در حوزه فضایی تاکید شده است.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3705

به "تفاهم سه جانبه برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان فضایی منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم سه جانبه برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان فضایی منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید