تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران در دیدار با همتای هندی

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا که در هند به سر می برد بار دیگر مدعی شد ایران در حمله به نفتکش ها در دریای عمان دست داشته است.

تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران در دیدار با همتای هندی

وی در این دیدار روابط واشنگتن-دهلی نو را بسیار حائز اهمیت دانست و از حمایت های دولت هند از راهبرد آمریکا در افغانستان تقدیر کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به تنش های تجاری بین دو کشور اذعان کرد که دو طرف در خصوص مشخص تعرفه کالاهای وارداتی و تجارت دو جانبه مشکلاتی دارند.

پمپئو بدون اشاره به زیان هایی که به دلیل تحریم مالی و نفتی ایران گریبانگیر هند شده است مدعی شد که واشنگتن به دنبال موفقیت این کشور در مسائل امنیتی و مالی و تامین نیازهایش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کوشش آمریکا برای بازنگاه داشتن تنگه هرمز برای تسهیل انتقال نفت منطقه خلیج فارس، بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

همچنین وزیر خارجه هند از رایزنی خود با همتای آمریکایی اش در خصوص مسائل مهم دوجانبه و بین المللی اطلاع داد و تاکید نمود که دو طرف در خصوص نگرانی های خود سخن گفته اند.

به گفته وی موضوع نقش هند در توسعه بندر چابهار ایران در این دیدار مطرح نشده است.

لازم به ذکر است مسئولیت عملی سازی و اجرای عملیات و فعالیت های مالی و تجاری مربوط به بندر چابهار ایران را طبق قرارداد سه جانبه ای که در تاریخ 24 دسامبر 2018 به امضا رسیده بود، برعهده گرفته است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3540

به "تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران در دیدار با همتای هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران در دیدار با همتای هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید