حمایت از فیلمسازان اولِ مستعد و بدون امکانات

به گزارش راه ساری، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: با توجه به واگذاری مسئولیت فیلم های اول به بنیاد سینمایی فارابی قرار شد آیین نامه ای در این زمینه تدوین و شرایط و مقررات در آن معین گردد.

حمایت از فیلمسازان اولِ مستعد و بدون امکانات

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محمد خزاعی با تاکید بر اینکه رویکرد حمایت از ساخت فیلم های اول باید بر اساس کشف استعدادها باشد توضیح داد: در این سال ها بیشتر به مقدار جذب سرمایه توجه شده است، نگاهی که باعث حذف طیف مستضعف از جریان فیلمسازی در سینما شد. البته سینماگران جوانی هم وارد چرخه شده که خوش درخشیده اند. وی اضافه نمود: اگر در شهرستانها و یا حتی در تهران جوانان مستعدی قدرت جذب سرمایه نداشته باشند چه کسی باید به آنها یاری کند؟ از این رو باید سازوکاری فراهم گردد تا صدور مجوز برای فیلمسازان اول براساس استعدادها و شایستگی ها باشد.

آقای خزاعی گفت: مبنای نگاه جریان سرمایه داری اقتصاد و پول است ولی معتقدم باید در این حوزه رویکردهای فرهنگی،توانمندی و استعدادها ملاک قرار گیرد.

وی تاکید نمود: رویکرد و نگاه باید مبتنی بر اصل حمایت از استعدادها و ظرفیت های فرهنگی و سپس مشارکت ها و سرمایه آوری باشد. باید به فیلمسازان جوان بدون امکانات و مستضعف در شهرستان ها و منطقه ها کم برخوردار توجه ویژه ای صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14584

به "حمایت از فیلمسازان اولِ مستعد و بدون امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از فیلمسازان اولِ مستعد و بدون امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید